گشایش مرکز آموزش فن و حرفه برای معتادان صحت‌یاب در هرات

ریاست کار و امور اجتماعی هرات از گشایش مرکز آموزشی فن و حرفه برای 580 تن از معتادان صحت یاب شده از مرکز ترک اعتیاد مواد مخدر و جوانان بی سرپرست خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، این مرکز به همکاری ریاست کار و امور اجتماعی و بنیاد عاطفی گشایش یافته است.

گفته شده، در این مرکز 580 تن آموزش‌های فن و حرفه را در بخش‌های خیاطی، تعمیر موبایل، لوازم برقی منزل و تعمیر موترسایکل آموزش خواهند دید.

از این 580 تن، 340 تن آنان از معتادانی‌اند که تازه درمان شده‌ و 240 تن دیگر هم جوانان و نوجوانان بی سرپرست می‌باشند.

مولوی حیات الله مهاجر فراهی، معاون والی هرات هم در برنامه افتتاح این مرکز گفته که این حرکت، نتیجه همکاری مردم، موسسات خیریه و تاجران این ولایت با حکومت می‌باشد.

او افزوده حکومت در راستای محو اعتیاد از جامعه تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد و همکاری مردم در این راستا قابل قدر است.

از سویی هم، عبدالظاهر ارشاد، معاون بیناد عاطفی گفت که حس وطن دوستی برای رشد و ترقی کشور لازم است تمام موسسات خیریه با حکومت همکار باشند.

به بیان وی، این بنیاد خیریه با مرکز ترک اعتیاد همکار بوده و 100 تن از درمان شدگان این درمانگاه را تحت پوشش آموزش‌های شش ماه فن و حرفه قرار داده است.

این در حالی است که برنامه جمع آوری معتادان از سطح ولایت پیش از یک سال که آغاز شده است.

حالا گفته شده بعد از درمان معتادان هرات، چالش دیگر حکومت در زمینه اشتغال‌زایی این افراد است که بعد از درمان دوباره به این پدیده شوم اعتیاد به مواد مخدر بر نگردند.

گفته شده تا اندازه‌ای از سوی حکومت در این زمینه کار شده و بنیاد‌های خیریه و تاجران هم حالا با حکومت دست به دست هم دادند تا برای این افراد زمینه کار  فراهم شود.

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.