حماسه 24 حوت با حضور هزاران باشنده هرات گرامی‌داشت شد

از چهل و پنجمین سال‌روز حماسه خونین 24 حوت در دشت گازرگاه هرات گرامی داشت شد و والی هرات در این مراسم گفت که مردم مجاهد افغانستان همیشه برای زنده نگه داشتن اسلام معتدل در کشورشان در برابر ابر قدرت‌های جهان، ایستاده‌اند و جان‌هایشان را فدا کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مراسمی برای گرامی داشت از 45 امین سال‌روز حماسه 24 حوت، امروز (جمعه، 25 حوت) در دشت گازرگاه این ولایت با حضور جمع بزرگ مردم، علما، شخصیت‌های جهادی و مقامات محلی برگزار گردید.

در این مراسم سخنرانان گفتند که روز 24 حوت، روز رستاخیز عمومی مردم بر علیه کمونیست‌ها بوده است.

در این روز مردم برای دفاع از دین و کشور خود به صورت خودچوش برخاسته‌اند و حماسه رقم زدند.

مولوی نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات هم در این مراسم گفت: «تاریخ بزرگ و رستاخیزهای تاریخی مردم هرات و افغانستان تنها به هدف زنده نگه داشتن اسلام معتدل و ناب محمدی بوده است و نه دیگر اسلامی.»

والی هرات با گذر بر سیر تاریخی افغانستان افزود که این سلسله از زمان گذشته یعنی مجاهدات مردم علیه انگلیس و بعد از آن روز تاریخی 24 حوت و در ادامه آن شکست امریکا ادامه داشت.

آقای اسلام جار تاکید کرد این همه خون و جان فشانی تنها به هدف زنده نگه داشتن اسلام ناب محمدی بوده است و علما لازم است که این روزهای تاریخی و هدف آن را برای نسل جدید آگاهی و روشن‌سازی کنند.

وی افزود، غرب هنوز هم با به وجود آوردن گروه‌های تروریستی و افراطی مثل داعش و خوارج قصد بد نام‌سازی اسلام را دارد.

در 24 حوت سال 1357 ه.ش مردم ولایت هرات با قیام و رستاخیزی علیه کمونیست‌ها و شهید شدن در حدود 24 هزار تن این روز حماسه‌ را رقم زدند.

همه ساله این روز در ولایت هرات با حضور شخصیت‌های دینی و جهادی و یادآوری این روز تاریخی مراسم‌های مختلف در گوشه و کنار این ولایت برگزار می‌شود.

آلبوم عکس از مراسم گرامی داشت 45 امین سال‌روز 24 حوت:

 

منبع خبرگزاری وطن
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.