پوتین: یک قدم تا جنگ جهانی سوم فاصله است

رئیس جمهور روسیه با تاکید بر اینکه مسکو به خوبی از فشار بلوک نظامی به رهبری آمریکا برای استقرار نیروها در اوکراین آگاه است گفت: هر چیزی در دنیای مدرن ممکن است و هشدار داد که یک قدم تا جنگ جهانی سوم فاصله است.

او هم‌چنین درباره احتمال استقرار نیروهای ناتو در اوکراین گفت فکر نمی‌کنم کسی به آن علاقه‌مند باشد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جریان یک جلسه پرسش و پاسخ در مسکو این صحبت‌ها را مطرح کرده است.

پوتین که برای پنجمین بار به عنوان رئیس جمهور روسیه انتخاب شده است از اعتماد شهروندان روسیه به وی تشکر کرد و گفت: من تمام تلاش خود را برای حل وظایف تعیین شده در پیش روی کشور و رسیدن به اهدافی که همه آن را در بالاترین اولویت می دانیم، انجام خواهم داد.

او درباره جنگ اوکراین  گفت: رویدادهای غم انگیز جاری در مناطق مرزی در نهایت می‌تواند روسیه را مجبور به ایجاد یک منطقه حائل در مناطقی که هنوز تحت کنترل اوکراین هستند، کند.

ولادمیر پوتین افزود: زمانی که مناسب بدانیم، نیروهای روسیه یک منطقه امنیتی ایجاد خواهند کرد که غلبه بر آن برای دشمنی که عمدتاً با تسلیحات خارجی مسلح شده، بسیار دشوار خواهد بود.

اوکراین به طور معمول حملات توپخانه‌ای و پهپادی را به مناطق مرزی روسیه انجام می‌دهد و بسیاری از حملات بلوک‌های مسکونی را هدف قرار می‌دهند که منجر به کشته شدن تعداد زیادی غیرنظامی می‌شود.

وی افزود: روسیه آماده است تا سناریوهای مختلف را به شرط همسویی با منافع ملی در نظر بگیرد.

او در مورد احتمال رویارویی مستقیم بین ناتو و روسیه گفت که هر چیزی در دنیای مدرن ممکن است و هشدار داد که یک قدم تا یک جنگ جهانی سوم فاصله است.

وی با اشاره بر اینکه مسکو به خوبی از فشار بلوک نظامی به رهبری ایالات متحده برای استقرار نیروها در اوکراین آگاه است، افزود: «فکر نمی‌کنم کسی به آن علاقه‌مند باشد.»

پوتین با تاکید بر اینکه سربازان داوطلب از کشورهای ناتو با چشم اندازهای بسیار بدی روبرو هستند، افزود: این هیچ چیز خوبی ندارد، اول از همه برای آنها، زیرا آنها در آنجا و تعداد زیادی می‌میرند.

این درحالی است که اخیرا فرانسه و کشورهای حوزه بالتیک تحرکات ویژه‌ای برای مقابله با آنچه تهدیدات روسیه می‌دانند، انجام داده‌اند.

رئیس جمهور فرانسه هشدار داده که اروپا در خطر است و باید جلوی روسیه گرفته شود.

 

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.