وفات ملکوتی آیت الله محقق کابلی جهان اسلام را اندوهگین ساخت

به گزارش خبرگزاری وطن24، حجت الاسلام والمسلمین، خطیب مسجد جامع جبرئیل هرات گفت: حضرت آیت‌الله محقق کابلی(مدظله العالی) در زمان حیات خود برای مردم افغانستان خدمات زیادی را در جامعه انجام داد.

وی بیان داشت که این مرجع عالیقدر شیعیان افغانستان در زمان حیات خود شاگردان زیادی را در حوزه دینی تربیت و تقدیم جامعه کرد.

آقای طاهری یادآور شد حضرت آیت‌الله محقق کابلی با وجود این‌ که در شهر قم ایران زندگی می‌کرد اما از درد مردم افغانستان بی‌خبر نبود.

حجت السلام و المسلمین آقای طاهری افزود آیت الله محقق کابلی هیچ وقت از مشکلات مردم کشور غافل نبوده و تا آخرین لحظه حیات خود تلاش کرد و خدمات زیادی را در عرصه اجتماعی، دینی و فرهنگی از خود بجا گذاشت.

به گفته خطیب مسجد جامع جبرئیل هرات، حضرت آیت الله محقق کابلی (مد ظله العالی) در وقت حیاتش از هرات گرفته تا دورترین نقطه افغانستان به چالش‌های مردم رسیدگی می‌کرد.

وی در ادامه گفت این مرجع عالیقدر تشیع در هرات، بامیان، کابل و مزارشریف فعالیت‌های زیادی انجام داده و از خود آثار ماندگاری را به یاد گذاشته است.

آقای طاهری بیان داشت بعد از وفات این مرجع عالیقدر، مردم کشور نگران هستند که چی کسی کارهای باقی مانده او را در مدارس دینی پیش خواهد برد.

حجت السلام و المسلمین طاهری خاطر نشان کرد حضرت آیت الله محقق کابلی(مد ظله العالی) به صورت مکتوبی و هم شفاهی وصیت کرده که بعد از او کارهایش را “محمد باقرفاضلی” یکی از کسانی که بیشتر مورد تأئیدشان بوده پیش خواهد بُرد.

با شنیدن خبر وفات این مرجع عالیقدر، مردم افغانستان سخت اندوه‌گین شدند.

حضرت آیت‌الله محقق کابلی هفته گذشته به عمر90 سالگی در قم ایران دار فانی را وداع گفت.

این مرجع عالیقدر شیعیان افغانستان روز پنج شنبه هفته گذشته در قم ایران با حضور جمع کثیری از مردم تشییع و به خاک سپرده شد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.