واقعات کرونا در این ولایت اندک است/نگرانی از کمبود بودجه در آینده وجود دارد

مسئولان صحی در ولایت غور می‌گویند شیوع ویروس کرونا در این ولایت نسبت به گذشته کاهش چشم گیری داشته اما کمبود بودجه و امکانات صحی، در زمستان پیش‌رو نگرانی خلق کرده است.

عبدالاحد نوری، مسئول شفاخانه کرونایی غور به خبرگزاری وطن24 گفت: در حال حاضر نزدیک به 10 بیمار مبتلا به کرونا در شفاخانه کرونایی بستری اند که از این میان چند تن آنان از وضیعت مناسب صحی برخوردارند.

به گفته آقای نوری شیوع کرونا در ماه‌های پسین کاهش چشم گیری داشته و آمار مراجعه کنندگان و بیماران به حداقل رسیده است.

وی گفت در حال حاضر امکانات مقابله با کرونا در شفاخانه موجود است اما با افزایش سردی و احتمال بلند رفتن واقعات کرونا، خطرات احتمالی از ناحیه کمبود بودجه و امکانات صحی احساس می‌شود.

آقای نوری کمبود بودجه و عدم پرداخت شدن معاشات کارمندان صحی را از مشکلات اصلی عنوان کرد که احتمال دارد در آینده مشکلات جدی به بار آورد.

او اضافه کرد که اصلی ترین دغدغه پرداخت نشدن معاشات و دوام فعالیت موسسات همکار جهانی با نهادهای صحی افغانستان و به خصوص غور است. به گفته او در حال حاضر معاشات بعضی ادارات اندک صحی افغانستان پرداخت شده که این روند چالش‌ها را رفع نمی‌تواند.

این مقام صحی همچنین علاوه کرد که روند تطبیق واکسین کرونا در بیشتر نقاط غور وجود دارد و با ادامه دادن این روند تلاش‌ها بر این است تا از شیوع کرونا جلوگیری شود.

این درحالیست که با سقوط نظام پیشین اکثر نهادهای همکار با نهادهای صحی افغانستان تا کنون به صورت رسمی فعالیت‌های شان را آغاز نکرده‌اند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.