همراه با مردم فلسطین؛ ختم قرآن و راه اندازی مسابقه برای روز جهانی قدس در هرات

راه اندازی مسابقه‌ای تحت نام سومین حرم به مناسبت روز جهانی قدس و ختم قرآن کریم در ماه مبارک رمضان برای شهدای اسلام و آزادی فلسطین اشغالی با حضور گسترده مردم در دو مکان مختلف در ولایت هرات برگزار گردید.
این مراسم‌ها در دو منطقه ولایت هرات در مساجد صاحب‌الزمان (عج) و امام جعفر صادق (ع) شب گذشته (سه شنبه 29 حمل) با برنامه افطاری برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری وطن24، حجت السلام والمسلمین محمدطاهر نجفی، یک تن از روحانیون ولایت هرات گفت: «برنامه‌های ختم قرآن و برگزاری مسابقه “سومین حرم” برای تجلیل از روز جهانی قدس راه اندازی شده است.»
آقای نجفی بیان کرد که در این محفل بزرگان منطقه، وکلای گذر و مردم چندین منطقه از شیعه و سنی در کنار هم شرکت کردند.
به گفته وی، یکی از وظایف امروزه جوانان و علما بیداری و روشنگری در مورد مسئله قدس می‌باشد.
او افزود که علما و فرهنگیان تمام جوامع اسلامی باید در زمینه قدس روشنگری کنند تا مردم بدانند که قدس قبله اول مسلمانان می‌باشد و تمام جوامع اسلام علیه صهیونیست جهانی اسرائیل و امریکا از مردم فلسطین حمایت کنند.
این روحانی عنوان کرد که صهیونیست با تهاجم فرهنگی قصد داشت جای حق و باطل را عوض کند اما روشنگری و اتحاد میان مسلمانان مانع از این کار شد و این راه تا آزادی فلسطین باید ادامه داشته باشد؛ علما و فرهنگیان باید روشنگری کنند و مردم تمام جوامع اسلامی به هر روشی با مردم مظلوم فلسطین همراه باشند.
آقای نجفی در ادامه ذکر کرد که «درد مظلوم، مظلوم می‌داند» مردم افغانستان هم با تجربه‌ای که از اشغال امریکا در 20 سال گذشته داشتند هم درد با مردم فلسطین هستند و باید برای آزادی قبله اول مسلمین در کنار هم شیعه و سنی از مردم فلسطین حمایت کنند.
در همین حال، مولوی عبدالغفار، عضو امارت اسلامی هم در این برنامه بیان کرد که مردم افغانستان در تمام ابعاد باید با هم اتحاد و اتفاق داشته باشند.
به گفته او، در ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر مردم شیعه و سنی در کنار هم جمع شوند و برای امت اسلامی و همچنان آزادی فلسطین دعا کنند.
او عنوان کرد رمز پیروزی تمام امت اسلامی در اتحاد و اتفاق میان آنها است.
این در حالی است که روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان روز جهانی قدس در بین تمام امت اسلامی می‌باشد.
در هفته جاری هم برنامه‌های مختلفی در زمینه قدس در ولایت هرات با حضور پر شکوه مردم در گوشه‌ کنار این ولایت درمورد قدس، حمایت از مردم فلسطین و انزجار از صهیونیست جهانی امریکا و اسرائیل برگزار شد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.