نگرانی‌ها نسبت علاقمندی کودکان به فضای مجازی؛ از افزایش خشونت تا تهاجم فرهنگی

شماری از کارشناسان آموزشی در ولایت هرات علاقمندی روز افزون کودکان به فضای مجازی را خطرناک توصیف کرده و نسبت به پیامد‌های منفی آن هشدار می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، زهرا احمدی، یکی از کارشناسان آموزشی می‌گوید که استفاده دوامدار کودکان از اینترنت و فضای مجازی باعث خلق مشکلات روحی و روانی در بین آنها می‌شود.

خانم احمدی بیان داشت که دسترسی آسان کودکان به اینترنت و هم‌چنان بی توجهی خانواده‌ها باعث شده تا کودکان بیشتر به فضای مجازی علاقمندی نشان بدهند.

او با اشاره به خطرات فضای مجازی برای کودکان گفت: « کودکانی که به صورات دوامدار با اینترنت و فضای مجازی سروکار دارند، از برنامه‌های آموزشی خود بازمانده و هم‌چنان کند ذهنی آنان را در آینده چند برابر می‌کند».

خانم احمدی، کم‌خوابی، اضطراب، افسردگی و درونگرایی را از دیگر مشکلات استفاده مداوم کودکان از فضای مجازی عنوان کرد.

از سویی‌هم، نصیراحمد رضازاده، مشاور کودکان هم با تایید این مشکلات می‌گوید که برای بیرون رفت از معظل، نیاز است تا سرگرمی‌های کارآمد برای کودکان در نظر گرفته شود.

آقای رضازاده، می‌افزاید که برای درمان اعتیاد کودکان به فضای مجازی، باید بازی‌های فزیکی و هم‌چنان قصه خوانی در بین خانواده‌های ترویج داده شود.

او علاوه می‌کند که اکثر بازی‌های مجازی امروزی، باعث افزایش خشونت در بین کودکان می‌شود که نقش مخربی در پرورش شخصیت آنها دارد.

به بیان وی، بیشتر کودکان در سنین کم، توسط همین‌ بازی‌های مجازی مورد تهاجم فرهنگی قرار می‌گیرند.

این در حالی است که رشد سریع تنکالوژی و اینترنت در چند سال اخیر در کنار ایجاد سهولت‌ها، مشکلات جدی را نیز برای بشریت خلق کرده است.

در این میان، کودکان، بیشتر از دیگر قشرهای جامعه از این ناحیه متضرر می‌شوند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.