مسلمانان به سوی اتحاد حقیقی گام بردارند

مسلمانان جهان اسلام در کشورها و نقاط مختلف دنیا با راهپیمایی، تجمع اعتراضی، تحریم کالاهای ساخت سوئد و هلند و درخواست‌هایی مبنی بر قطع روابط دیپلماتیک و اخراج سفرای 2 کشور، خشم و انزجار خود از بی‌حرمتی غربی‌ها را نشان دادند.
به گزارش خبرگزاری وطن24، روز شنبه ۲۱ جنوری/اول ماه دلو، «راسموس پالودان» رهبر حزب دانمارکی اسلام‌ستیز و افراطی «استرام کورس» در اقدامی اهانت‌آمیز اقدام به سوزاندن قرآن کریم مقابل سفارت ترکیه در استکهلم پایتخت سوئد کرد.
این اقدام جنایتکارانه یک بار دیگر در روز دوشنبه، سوم بدلو /۲۳ جنوری، در هلند تکرار شد تا مسلمانان جهان در اقصی نقاط دنیا یکصدا این هتک حرمت را محکوم کنند.
بعد از این اقدامات مردم افغانستان هم‌صدا با دیگر کشورهای جهان این حتک حرمت را با راه اندازی کارزارهای اعتراضی در فضای مجازی و گردهمایی‌های حقیقی محکوم کردند.
در ولایت‌های قندهار، خوست، ارزگان و برخی ولایت‌های دیگر کشور مردم یک‌صدا این اقدامات در کشورهای سوئد و هالند را نشانه‌ای بارز بی‌حرمتی به میلیون‌ها انسان در سراسر جهان عنوان کردند.
مردم افغانستان از حاکمان افغانستان، رهبران کشورهای اسلامی خواستند تا یک‌پارچه و در کنار هم این اقدامات را با پاسخ‌های کوبنده جواب دهند و به سوی وحدت و همدلی حرکت کنند.
در دیگر نقاط جهان از جمله ترکیه، ایران، پاکستان و کشورهای عربی هم اهانت به قرآن کریم محکوم شدند.
هم‌چنین برخی کشورها و نهادهای مطرح علمی کشورها به رسم اعتراض ورود کالاهای سوئدی و هالندی به کشورهای شان را ممنوع کردند.
از جانبی‌هم، در بزرگترین راه‌پیمایی تظاهرات‌کنندگان یمنی ضمن ابراز خشم از اقدام جنایتکارانه‌ای که در سوئد رخ داد، سکوت برخی از دولت‌های عربی و اسلامی در قبال این جنایت را محکوم کردند.
شرکت‌کنندگان در این تظاهرات شعارهایی نظیر «خشم خشم خشم.. قرآن یاران خود را دارد و ستمگر رسوا خواهد شد»، «کسی آیات را به آتش بکشد، صهیونیست و آمریکایی است»، «آتش زدن قرآن تعرض است»، «قرآن کتاب خداست.. دشمنان خدا قرآن را آتش زدند»، «مسلمانان متحد شوید و از حیله دشمنان نترسید» سر دادند.
«سالم عبدالله الجابر الصباح» وزیر امور خارجه کویت اهانت برخی گروه‌های افراطی به قرآن کریم و سوزاندن آن را محکوم کرد و درباره پیآمدهای آن هشدار داد.
کویتی‌ها نیز همگام با مواضع رسمی دولت‌شان، خواستار تحریم کالاهای ساخت این دو کشور شدند.
در عراق هم رسانه‌های خبری از جمله «السومریه» روز دوشنبه گزارش دادند که مردم این کشور در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم در کشور سوئد، مقابل سفارت کشور آن در بغداد تظاهرات برپا کردند تا اعتراض خود نسبت به این اقدام غیراخلاقی غربی‌ها را نشان دهند.
هم‌چنین ده‌ها هزار تن از مسلمانان شهر «باتمان» در جنوب شرقی ترکیه روز دوشنبه در اعتراض به اقدام موهن سیاستمدار سوئدی در سوزاندن قرآن کریم به خیابان‌ها آمدند.
در روسیه هم پایگاه خبری «راشاتودی» در گزارشی نوشت که هفت نهاد معنوی روسیه به مسلمانان اعلام کردند که سوزاندن قرآن کریم در سوئد نشان دهنده انحلال اروپا، گسترش نژادپرستی، بیگانه‌هراسی و ضدیت با اسلام در آن است.
الازهر مصر هم روز (چهارشنبه،از شهروندان جهان عرب و مسلمانان خواست تا تمامی محصولات هلندی و کالاهای سوئدی را بایکوت کرده و در حمایت از قرآن کریم موضعی قوی و واحد اتخاذ کنند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.