مردم افغانستان وضعیت فلسطینان را درک کرده و از آنان حمایت می‌کنند

مردم افغانستان تجربه دو دهه نظام اشغال‌گری و سلطه‌گری آمریکا و متحدانش را دارند و قطعا وضعیت سرزمین فلسطین را که اکنون تحت اشغال است به خوبی درک کرده و از آنان حمایت می‌کنند.

حجت السلام محمد یوسف مهدوی، یک‌تن از عالمان دین ولایت هرات در گفتگو با خبرگزاری وطن24، می‌گوید که رویکرد آمریکا و رژیم اشغال‌گر صهیونیستی اسرائیل در ادوار مختلف تاریخی ثابت کرده که آنان برای کشور‌های اسلامی و جوامع آن مناسب نمی‌باشند.

آقای مهدوی بیان کرد که نظام‌های استعمارگر، خصوصا آمریکا و رژیم صهیونستی اسرائیل به عنوان دوست پا پیش می‌گذارند و کار دشمن را برای جوامع اسلامی انجام می‌دهند.

به بیان وی، آمریکا بیست سال قبل با ادعای نجات مردم افغانستان از بحران وارد مرز این کشور شد و نتیجه حضور آن جز اشغال‌گری و ویرانی چیزی دیگر برای مردم  در پی نداشت.

این عالم دین در این مورد توضیح داد که با توجه به تجربه تلخ مردم افغانستان از وضعیت اشغال‌ و سلطه‌گری، آنان وضعیت سرزمین اشغالی فلسطین و مردم آن را به خوبی درک کرده و حمایت شان را اعلام می‌کنند.

آقای مهدوی هم‌چنان بیان کرد که همه کشورهای اسلامی جهان باید برای آزادی سرزمین فلسطین و مردم آن از چنگ جنایت رژیم اشغال‌گر اسرائیل متحد شوند.

بیت‌المقدس بنام قبله اول مسلمان در جهان می‌باشد که در حال حاضر تحت اشغال رژیم صهیونیستی اسرائیل می‌باشد.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بنام روز جهانی قدس در بین مسلمانان یاد می‌شود.

در این روز مسلمانان در اکثر کشور‌های اسلامی به حمایت از مردم فلسطین و سرزمین بیت‌المقدس راه‌پیمایی عمومی برگزار می‌کنند.

این در حالی‌است که همزمان با فرارسیدن روز جهانی قدس، ظلم و جنایت رژیم اسرائیل علیه مردم مسلمان فلسطین شدت بیشتر گرفته است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.