متقی در دیدار با وزیر فرهنگ: نسبت به جایگاه هرات باید توجه ویژه‌ای به این ولایت شود

رئیس فرهنگ هرات در دیدار با وزیر اطلاعات و فرهنگ کشور گفته که هرات قطب اقتصادی و فرهنگی افغانستان است و باید توجه ویژه‌ای به این ولایت شود.

وزیر اطلاعات و فرهنگ کشور امروز(دوشنبه، 18 جدی) در سالون مرحوم نوراحمد کریمی با مسئولان اداره اطلاعات و فرهنگ هرات دیدار داشته است.

به گزارش خبرگزاری وطن24 و به نقل از آژانس دولتی باختر، مولوی احمدالله متقی، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات در این دیدار مشکلات سد راه این اداره را برای وزیر کشور شرح داده و خواستار توجه جدی وزارت فرهنگ در رفع این چالش‌ها شده است.

او می‌گوید: «هرات به تناسب مساحت، ارزش فرهنگی، خواستگاه تمدن‌های مختلف و قطب اقتصادی افغانستان باید به آن توجه ویژه صورت گیرد».

از سویی هم، مولوی خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور هم گفت که اقدامات لازم در راستای رفع مشکلات از سوی این وزارت انجام خواهد شد.

وی همچنین خطاب به کارمندان این اداره بیان کرد لازم است که به گونه شبانه روزی در جهت رفع مشکلات مردم کار کنید و این مسئولیت دینی است که بر دوش‌تان می‌باشد.

سرپرست وزارت فرهنگ کشور روز گذشته در سفری به ولایت هرات آمده و در نشست مردمی با حضور مسئولان محلی، متنفذین و اقشار مختلف مردم این ولایت اشتراک کرده است.

روز گذشته (یک‌شنبه، 17 جدی) گردهمایی مردمی با شعار «ملت آسوده، نظام مسئول» از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ در هرات به هدف بررسی و ارائه دیدگاه‌های مردم برای حکومت برگزار شد.

 

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.