ما برای خوشآمد این و آن از قدس حمایت نمی‌کنیم بلکه وظیفه دینی خود را انجام می‌دهیم

نماز جمعه این هفته مسجد جامع صادقیه هرات همزمان با روز جهانی قدس با حضور صدها نمازگزار مرد و زن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد علی جبرئیلی، خطیب نماز جمعه مسجد جامع صادقیه هرات، در خطبه‌هایش در مورد تجلیل و گرامی‌داشت از روز جهانی قدس صحبت کرده و بر حمایت از آن تأکید کرد.

او گفت: روز قدس روز سروصدا کردن نیست بلکه روز همبستگی همه مسلمانان جهان است.

آقای جبرئیلی روز جهانی قدس را بهانه‌ای برای اتحاد مسلمانان به هدف حمایت از مردم مظلوم فلسطین دانسته و افزود در این روز همه مسلمانان جهان بیدار شوند و بفهمند که چه توطئه‌های کثیفی از سوی چه کسانی جریان دارد.

این عالم دینی سرشناس هرات در ادامه تصریح کرد که تجلیل از روز قدس و حمایت از این مکان وظیفه دینی و قرآنی مسلمانان است.

آقای جبرئیلی گفت: “ما اگر از روز قدس تجلیل می‌کنیم برای خوشآمد این و آن و یا جمهوری اسلامی ایران نیست، بلکه به عنوان وظیفه دینی خود این روز را گرامی می‌داریم.”

وی طبق احادیث حمایت از قدس را واجب خوانده و خاطر نشان کرد که مسلمانان اگر قدرت رفتن به آنجا را ندارند، قدرت ابراز همدردی و انزجاز را دارند و باید به اندازه توان از قدس و فلسطین حمایت و دفاع کنند.

خطیب مسجد جامع صادقیه هرات در بخشی از سخنانش اظهار داشت که مسلمانان با یهودیت و اهل کتاب مشکل ندارند اما با متجاوز، غاصب و بی‌رحمی مخالف هستند.

بیش از سه دهه می‌شود که جمعه آخر ماه مبارک رمضان بنام روز جهانی قدس نام‌گذاری شده است.

در این روز جوامع اسلامی طی برنامه‌های مختلف از مردم فلسطین در مقابل رژیم اسرائیل اعلام حمایت کرده و فریاد آزادی سرزمین قدس و قبله اول مسلمانان که توسط رژیم اسرائیل غصب شده است را سر می‌د‌هند.

 

 

عکسهای راهپیمایی مومنان نمازگزار پس از نماز جمعه در گرامی داشت از روز جهانی قدس:

.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.