مسلمان اگر از فلسطین دفاع نکند، خلاف دستور و اعتقادات دینی عمل کرده است

به گزارش خبرگزاری وطن24، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد رجب‌زاده، خطیب نماز جمعه جغاره هرات در خطبه‌های این هفته گفت: ملت مظلوم فلسطین در برابر دشمنی ایستادگی می‌کنند که در طول تاریخ همیشه به دنبال پی توطئه و ضربه زدن به مسلمانان بوده است.

او گسترش شهرک‌های اسرائیلی و متعاقب آن وسعت بخشیدن جغرافیای تحت نفوذ خود میان سرزمین‌های اسلامی را از اهداف شوم این رژیم یاد کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین رجب‌زاده ادامه داد مسلمانان اگر از ملت مظلوم فلسطین دفاع نکنند و در برابر جنایت‌های اسرائیل سکوت کنند، شکی نخواهد بود که این رژیم فردا مهمان دیگر سرزمین‌های اسلامی شود، چرا که هدفش تسخیر نیل تا فرات است.

وی به دشمنی دیرینه یهودیت با مسلمانان اشاره کرده و گفت: پیامبر(ص) به علت توطئه و عداوت این قوم در دوران نبوت خود، خون دل‌های بسیاری خوردند.

آقای رجب زاده اشاره کرد که از همان ابتدای بعثت پیامبر تاکنون، هیچ فتنه و چالشی نبوده که یهودیت در سازماندهی و یا حداقل حمایت از آن نقش نداشته باشد.

او علت این دشمنی را هم طرز تفکر یهودیت و اندیشه خود برتربینی آن دانسته یاد کرده و گفت که یهودیت دچار تعصب شدید نژادی است و هدف خلقت دیگر انسان‌های دنیا را بردگی و خدمت خود می‌داند.

خطیب نماز جمعه جغاره هرات در ادامه بیان داشت که اسرائیل به دنبال در اختیار گرفتن جهان است و در این راستا آمریکا و انگلستان هم او را حمایت می‌کنند.

وی به انتقال سفارت آمریکا از تلاویو به بیت المقدس اشاره کرده و گفت همین امر نشانه پیروی و حمایت آمریکا از اسرائیل غاصب است.

آقای رجب‌زاده، راه نجات فلسطین و نقش بر آب کردن اهداف شوم اسرائیل را وحدت میان مسلمانان عنوان کرد.

او افزود مسلمانان باید یکپارچه و متحد از جنایت‌های رژیم اسرائیل ابراز انزجار کنند و یاری‌رسان ملت مظلوم فلسطین باشند.

مراسم روز قدس امسال با برنامه‌های گسترده‌ و باشکوه‌تری نسبت به سال‌های پیش در هرات برگزار شد.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.