طالبان توان جنگ تهاجمی را در هرات از دست داده‌اند

اعضای رهبری جبهه مقاومت مردمی هرات می‌گویند طالبان در شب گذشته از قسمت‌های غرب، جنوب و شرق تیر اندازی‌های پراکنده داشتند و هیچ‌نوع حمله تهاجمی از سوی این گروه صورت نگرفته‌است.

جمال عبدالناصری حبیبی، عضو هیئت رهبری جبهه مقاومت مردمی هرات به سایت خبری وطن24 می‌گوید: اکنون مخالفان مسلح دولت مانند گذشته دیگر توان حمله رو در رو را با نیروهای امنیتی و مردمی ندارد.

وی بیان داشت نسبت به روزهای گذشته جبهه مقاومت مردمی قوی‌تر شده و جای نگرانی وجود ندارد.

او یک بار دیگر اطمینان داد که هرات سقوط نخواهد کرد و طالبان هم این مسئله را به خوبی درک کرده‌اند.

آقای حبیبی افزود اکنون خود طالبان هم در این زمینه به بُن بست مواجه شده و مجبور هستند که دست به حملات چریکی بزنند و پس از حمله شان خیلی زود محل متواری می‌شوند.

از سوی هم پایگاه ارتش در غرب افغانستان در خبرنامه گفته که در اثر حملات نیروهای مشترک امنیتی در ساحات ولسوالی‌های گذره، انجیل، زاول و اطراف شهر هرات  9 جنگجوی طالب کشته شدند.

در خبرنامه ارتش گفته شده که همچنین در این حمله 18 تن از اعضای طالبان هم زخم برداشته و مقداری زیادی از مهمات این گروه هم از بین برده شده‌است.

طالبان در این باره واکنشی نشان نداده‌اند.

با این حال، جنگ هرات اکنون برای باشندگان هرات عادی شده و تعداد زیادی داخل شهر مصروف کارهای شان بوده و بیشتر کارخانه‌های شهرک‌ صنعتی هم فعال شده و مردم مصروف کار در این شهرک هستند.

بیش از یک هفته می‌شود که حمله تهاجی طالبان بالای شهر هرات می‌گذرد، اگرچه این گروه خود شان را تا نزدکی‌های شهر رسانند اما موفق نشدند که داخل شهر شوند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.