هشدار جهان نسبت به حمله رژیم اسرائیل به رفح

نماینده الجزائر و شماری از کشورهای دیگر در سازمان ملل هشدار دادند که هرگونه حمله رژیم اسرائیل به رفح خطر جدی در پی دارد و باید به هر طریقی جلوی این حمله گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری وطن24، نماینده الجزائر در سازمان ملل گفت: «باید آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه برقرار و همه گذرگاه‌ها باید باز شود تا کمک‌ها به نوار غزه وارد شوند».

او طی سخنرانی در جلسه شورای امنیت اظهار داشت: «اسرائیل هنوز هیچ مدرکی برای تایید ادعاهای خود علیه کارکنان آنروا ارائه نکرده است. آنروا باید در غزه، از جمله در مناطق شمالی، قدرت و اجازه فعالیت داشته باشد».

این دیپلمات الجزائری تاکید کرد: «ما نسبت به انجام هرگونه حمله زمینی به رفح هشدار می‌دهیم و هرگز نباید اجازه داد که این اتفاق بیافتد».

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در شورای امنیت نیز بامداد پنجشنبه گفت که آتش‌بس کامل در نوار غزه، پیش‌نیاز ورود ایمن کمک‌های انسانی به این باریکه است.

«دای بینگ» نماینده چین در این نشست نیز تاکید کرد: «شاهد گسترش گرسنگی و قحطی در غزه هستیم و ادامه این جنگ هیچ توجیهی ندارد».

از سویی‌هم، قحطی و چالش‌های زندگی در غزه هر روز رو به افزایش اشت.

در این رابطه برنامه جهانی غذا روز چهارشنبه هشدار داد که باریکه غزه روز به روز به وضعیت قحطی نزدیک می‌شود.

این درحالی است که فرماندهان ارتش رژیم اشغالگر از نزدیک بودن حمله به رفح خبر می‌دهند. طرح جابه‌جایی غیرنظامیان از رفح به نوار ساحلی که اسرائیلی‌ها آن را منطقه امن می‌دانند نیز گفته شده آغاز شده است.

 

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.