ذبیح‌الله مجاهد موجودیت کمپ‌های تمرینی القاعده در افغانستان را رد کرد

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی با نشر نوار صوتی، گزارش شورای امنیت سازمان ملل در خصوص حفظ روابط حکومت با القاعده و ایجاد هشت کمپ آموزشی توسط این گروه در افغانستان را رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری طن24، آقای مجاهد افزوده که از آدرس سازمان ملل در برابر امارت اسلامی یک برنامه تهمت‌زنی منظم ایجاد شده که همیشه در برابر آنان پروپاگند می‌کنند.

آقای مجاهد تأکید کرده که هیچ پایگاه القاعده در افغانستان وجود ندارد.

تیم تحلیل و نظارت بر تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد در گزارش تازه خود که روز گذشته به نشر رسید گفته است که روابط بین القاعده و «طالبان» همچنان وجود دارد و افزوده است که شبکه القاعده هشت کمپ آموزشی در ولایت‌های لغمان، غزنی، پروان و ارزگان ایجاد کرده است.

در این گزارش آمده با وجود این‌که داعش از سوی نیروهای حکومت سرپرست تا جایی سرکوب شده اما هنوز هم این گروه یک تهدید محسوب می‌شود.

تیم تحلیل و نظارت شورای امنیت سازمان ملل در این گزارش گفته است که شاخه خراسان داعش از نفوذ قابل‌توجهی در بین نیروهای امارت اسلامی برخوردار است.

با این حال، مجاهد بار دیگر تأکید کرد گروه القاعده در افغانستان حضور ندارد و از خاک افغانستان نیز علیه هیچ کشوری استفاد نخواهد شد.

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.