در پی شکایت مردم؛ 500 موتور سایکل در هرات توقیف شد

اداره ترافیک ولایت هرات در پی شکایات مردم از موتور سیکل‌های تیز رفتار، 500 موتور سایکل را به دلیل نداشتن جواز قانونی توقیف کرده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، کارمندان در مدیریت ترافیک هرات روند جمع‌آوری موتور سایکل‌های که جواز رانندگی، جواز سیر نداشتند را آغاز کرده است.

ذبیح الله اکبری، مدیر عمومی ترافیک هرات می‌گوید: «بخاطر افزایش گراف حادثات ترافیکی در این اواخر مسئولان اداره ترافیک تصمیم گرفته‌اند تا وسایط و افرادی‌که جواز سیر و یا هم جواز رانندگی را ندارند از سطح شهر هرات جمع‌آوری کنند».

مدیر عمومی ترافیک هرات گفت که تمامی موتور سایکل‌های فاقد اسناد، تک‌چرخی و آن وسایطی که رانندگان شان افراد زیر سن باشند از سطح شهر جمع‌آوری می‌کنند.

این روند از روز گذشته آغاز شده و این اداره تا کنون 500 موتور سایکل را توقیف و به اداره ترافیک برده است.

در همین حال، مدیریت ترافیک هرات در پرسش به چگونگی رهایی این وسایط می‌گوید: «وسایطی که از سطح شهر جمع‌آوری می‌شوند الی اخذ جواز سیر، جواز رانندگی و نمبر پلیت در این اداره متوقف می‌باشند و بعداً نیز با اخذ تعهد به مالک آن سپرده می‌شود».

روند جمع‌آوری موتورسایکل‌ها در سطح شهر هرات در حالی آغاز گردید که در این اواخر جوانان زیادی به تک‌چرخ این وسایط روی آورده بودند.

گفته شده گراف حادثات ترافیکی نیز در چند روز گذشته به خصوص در ایام عید افزایش پیدا کرده بود.

تنها در ایام عید سعید فطر بیش از 220 واقعه ترافیکی در شفاخانه حوزوی ولایت هرات به ثبت رسیده بود.

همچنین رویدادهای ترافیکی در ولایت بادغیس هم رخ داده است.

در پی یک رویداد ترافیکی در بادغیس دو تن جان باخته و چهار تن دیگر زخم برداشته‌اند.

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.