آمریکا درصدد وضع تحریم‌های جدید علیه ایران است

جک سالیوان مشاور امنیت ملی امریکا در اعلامیه‌ای گفته است که کاخ سفید قصد دارد در روزهای آینده تحریم‌هایی را در برابر بخش‌های نظامی ایران، نهادهای حمایتی سپاه پاسداران و وزارت دفاع این کشور اعمال کند.

در اعلامیه آمده که پیش از این نیز امریکا تحریم‌هایی را علیه بیش از ۶۰۰ نهاد و شخصیت‌های ایرانی به دلایل مختلف اعمال کرده است.

این تحریم‌‌ها بعد از عملیات موشکی ایران در عمق اراضی اشغالی است که بر بنیاد گزارش‌های جدید خسارات قابل توجهی به پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونستی وارد کرده است.

از سویی‌هم، «جانت یلن»، وزیر خزانه داری آمریکا برای دلگرمی گفت که ایالات متحده آمریکا ایران را تحریم می کند.

او روز سه شنبه به وقت محلی در سخنانی در واشنگتن دی سی گفت: آمریکا از تحریم‌ها برای مختل کردن فعالیت «خرابکارانه» ایران استفاده خواهد کرد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا مدعی شد: حمله ایران به اسرائیل در آخر هفته گذشته و تامین مالی گروه‌های شبه‌نظامی در غزه، لبنان، یمن و عراق، ثبات در خاورمیانه را تهدید می‌کند و می‌تواند باعث تاثیر منفی اقتصادی شود.

او حمله ایران به اسراییل را بی سابقه خواند و گفت که وزارت خزانه داری از اختیارات تحریمی خود استفاده خواهد کرد و با متحدان خود برای «ادامه ایجاد اختلال در فعالیت های بدخواهانه و بی ثبات کننده رژیم ایران» همکاری خواهد کرد.

این درحالی است که مقامات ایرانی حمله به خاک رژیم اسرائیل را تلاشی حمله این کشور به سرکنسولگری ایران در دمشق عنوان کردند.

وزیر خارجه ایران گفت که در صورت ماجراجویی جدید اسرائیل حمله ایران قوی‌تر و بزرگ‌تر خواهد بود.

 

 

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.