حمله انفجاری دیروز نقض حقوق انسانی و خلاف ارزش‌های دینی است

مسئولان ریاست حقوق بشر غور، حمله انفجاری دیروز در مرکز این ولایت را محکوم نموده و می‌گویند در صورت افزایش خشونت‌ها در کشور مردم نسبت به صلح بی‌باورده می‌شوند.

مبارک‌شاه شیرزاده سرپرست کمسیون مستقل حقوق بشر غور به خبرگزاری وطن24 گفت: “اداره مستقل حقوق بشر غور حمله انفجاری دیروز در مرکز این ولایت را به شدت محکوم نموده و آن را نقض آشکار حقوق بشر عنوان می‌کند.”

او ضمن نسبت دادن این حمله به طالبان افزود، حادثه دیروز که در آن بیشترین تلفات به غیرنظامیان وارد شد، خلاف تمام ارزش‌های دینی و همچنین کرامت انسانی به شمار می‌رود.

به بیان وی همچنین واقعه دیروز بیان گر تداوم خشونت‌ها در کشور بوده ادامه این روند امید‌های به وجود آمده نسبت به صلح را در کشور از بین میبرد.

آقای شیرزاده اضافه می‌کند با آغاز گفتگوهای صلح در دوحه، امید‌ها بر این بود که آتش بس عمومی در کشور حاکم شود اما این اتفاق رخ نداد و سطح خشونت‌ها و حملات طالبان افزایش بی پیشینه‌ای را به دنبال داشت.

او علاوه می‌کند “کمسیون حقوق بشر غور از طالبان و دیگر گروه‌های مخالف دولت می‌خواهد به درگیری‌ها و حملات شان در کشور نقطه پایان بگذارند و از حمله به غیر نظامیان خود داری نمایند.”

واکنش‌ها در کشور نسبت به انفجار دیروز که در نزدیکی فرماندهی پولیس ولایت غور صورت گرفت و در آن دست کم 16 تن کشته و نزدیک به 140 نفر زخمی شدند بالا بوده است.

در این میان ارگ ریاست جمهوری نسبت به این حمله گفته ” این‌گونه حملات بیان‌گر رویکرد جنگ‌‌طلبانه طالبان است.”

همچنین ارگ ریاست جمهوری این حمله را “جنایت ضد بشری” خوانده و به طالبان نسبت داده است.

 

 

 

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.