توافق بنیاد عاطفی و معارف هرات برای حمایت از آموزش دهها طفل یتیم

بر اساس توافقنامه همکاری میان ریاست معارف هرات و بنیاد عاطفی، قرار است تعداد 200 طفل محروم از آموزش در سال جدید تعلیمی در این ولایت شامل مکتب ولوازم درسی‌شان تامین شوند.

این تعداد اطفال از خانواده‌های پی‌سرپرست و نیازمند می‌باشند که به دلیل مشکلات اقتصادی از رفتن به مکتب باز مانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، به نقل از خبرنامه‌ای بنیاد عاطفی، ثبت این اطفال که شامل دختر و پسر می‌باشند در ساحات فقر‌نیشن ولسوالی غوریان هرات توسط این بنیاد و تحت نظارت ریاست معارف هرات آغاز شده و در سال تعلیمی 1402 به همراه رفع نیازمندی‌های مکتب‌شان، شامل مکاتب دولتی خواهند شد.

این بنیاد گفته است که برگزاری سمینار‌های ظرفیت‌سازی برای 500 معلم مکاتب دولتی در پنج ولسوالی دوردست هرات و توزیع لوازم درسی به شاگردان این مکاتب هم در این توافقنامه می‌باشد.

طبق خبرنامه، برای دانش آموزان صنف‌های دوازدهم مکاتب و مدارس مرکز شهر هرات هم سمینارهای انگیزشی و آموزشی از سوی این بنیاد به همکاری ریاست معارف برگزار می‌شوند.

این در حالی‌است که اکثراز اطفال در کشور به دلیل مشکلات اقتصادی خانواده‌های شان از رفتن به مکتب محروم می‌شوند.

در اول برج حمل سال 1402 زنگ شروع مکاتب پسرانه تا صنف دوازدهم و دختران تا صنف ششم در هرات نواخته شد.

مولوی عبدالله امینی، رئیس معارف هرات در محفل آغاز سال جدید تعلیمی گفت که در سال تعلیمی 1402 حدود 700 هزار دانش آموز در سراسر این ولایت به مکتب می‌روند.

به گفته آقای امینی، تاکنون آمار دقیقی از ثبت‌نام جدیدالشمولان در دست نیست اما احتمال افزایش آن نسبت به سال‌های قبل در این ولایت وجود دارد.

مولوی امنیی، همچنین افزود در سال تعلیمی جدید هیچ‌ مکتبی مسدود نخواهد بود و در شهر و ولسوالی‌های 19گانه هرات 1200 باب مکتب بروی دانش آموزان دختر و پسر باز بوده و دانش آموزان می‌توانند مطابق به پالیسی امارت اسلامی به دروس شان ادامه دهند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.