برخی مسیرها به روی رفت و آمد مسدود می‌شود

هم‌زمان با فرا رسیدن فصل زمستان، نگرانی‌ها از احتمال سرازیر شدن سیلاب‌های ویرانگر و خرابی مسیرهای رفت و آمد در ولایت غور افزایش می‌یابد.

بیشتر مسیرها بین مرکز و ولسوالی‌های این ولایت غیر استندرد، خامه و دشوار گذار هستند که هر ساله در فصل‌های سرد سال باعث تلفات مالی و جانی برای باشندگان غور شده است.

با این حال، مسئولان در اداره فرهنگ غور می‌گویند که ریاست فواید عامه برنامه‌های اساسی برای جلوگیری از پیش‌آمد بحران در این ولایت روی دست گرفته است.

به گفته مولوی عبدالحی زعیم، رئیس اطلاعات و فرهنگ غور، ریاست فواید با افزایش میزان برف و یا باران، رفت و آمد موترهای بزرگ را  از کوتل‌های مانند “بکک” ممنوع می‌کند و همچنین برخی مسیرها را هم پاک‌کاری می‌کنند.

به بیان مولوی زعیم، این قوانین می‌تواند برای پیش‌گیری از خیلی تلفات جانی در مسیرهای دشوارگذار و پر خطر در زمستان مفید واقع شود.

با شروع زمستان و حتی در برخی از ماه‌های خزان در ولایت غور به دلیل خرابی و دوری مسیر تا مرکز، رفت و آمد با موتر قطع می‌شود.

این روند ممکن است چندین ماه را دربر بگیرد.

از سویی هم مولوی زعیم ادامه می‌دهد که تا کنون برای جلوگیری از خطرات سیلاب برنامه‌های منظمی درنظر گرفته نشده و روی آن کار می‌شود.

این درحالی است که سیلاب‌های ویرانگر در ولایت غور هرساله باعث زیان‌های بی‌شماری برای باشندگان این ولایت می‌شود.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.