بارش برف راه‌های چند ولایت مرکزی را مسدود کرده است

ریزش برف و طوفان‌های شدید از دو روز پیش تا حالا، مسیرهای ولسوالی‌ها و شاهراه‌های ولایات غور، بامیان و دایکندی را به روی رفت و آمد مردم و مسافران مسدود کرده است.

شماری از مسافران شاهراه غور – کابل و غور – هرات به خبرگزاری وطن24 می‌گویند، در نتیجۀ بارش برف و طوفان شب گذشته، نزدیک به 50 مسافر در منطقۀ “کرمان” در امتداد شاهراه غور – کابل در برف گیر مانده‌اند که در میان آنان کودکان و زنان نیز شامل هستند.

به گفتۀ آنان، اگر دولت برای بازگشایی این مسیر و نجات آنان اقدام نکند،‌ با مشکلات زیادی روبرو شده و در نهایت از بین خواهند رفت.

عبدالمجید صمیم، رئیس فواید عامۀ غور نیز می‌گوید، بارش برف شدید شب گذشته در شاهراه غور – کابل، غور – هرات و تمام راه‌های 10 ولسوالی این ولایت را به روی مسافران بسته است.

به گفتۀ آقای صمیم، طالبان در شاهراه غور  هرات مانع برف پاکی شده و به تیم‌های آنان اجازۀ کار نداده‌اند.

در همین حال، مسئولان ریاست‌های فواید عامه در ولایات بامیان و دایکندی می‌گویند، در اثر برف‌باری و طوفان‌های شدید از دو روز به این طرف تمام راه‌های این دو ولایت مسدود شده است.

غلام نبی قمبری، معاون ریاست فواید عامۀ بامیان و خداداد سیرت، رئیس فواید عامۀ دایکندی می گویند، در حال بازگشایی مسیرهای بسته شده هستند.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی نیز با نشر خبرنامه‌یی گفته شاهراه کابل – بامیان در کوتل “حاجی گک”، مسیر بامیان – دایکندی در کوتل “شاتو” و کوتل “قوناق”، مسیر میدان وردک – بامیان در ساحۀ “پل بندشوی” و مسیر بامیان – غور در کوتل کرمان به دلیل طوفان و برف باری‌ها بسته است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.