اقدامات حکومت برای مبارزه با مواد مخدر در هرات جدی‌تر می‌شود

مسئولان محلی در ولایت هرات گفته‌اند آمر تحقیقات و مطالعه مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله در راس هیاتی به ولایت هرات سفر کرده است.

وی هدف از سفر خود را بررسی چگونگی وضعیت معتادان و سطح هماهنگی ادارات دولتی مربوطه در زمینه مبارزه با موادمخدر عنوان کرده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی محمد ولید حلیم، آمر تحقیق و مطالعه معینیت مبارزه با مواد مخدر کشور در دیدار با معاون والی هرات گفت: در این سفر قرار است این هیئت با بیش از ۴۰۰ تن از معتادان، مسئولین ولایت و مردم محل مصاحبه انجام بدهد و نتایج آن را با رهبری امارت اسلامی شریک خواهند کرد.

در همین حال، مولوی مهاجر فراهی، معاون مقام ولایت هرات گفت که بین ادارات دخیل در امر مبارزه با مواد مخدر کمیته کاری ایجاد می‌شود.

وی علاوه کرد برای حل مشکلات معتادان، آنان در تلاش‌اند تا از طریق افراد حرفه‌ای و مسلکی وارد عمل شوند تا در امر تداوی شان زودتر اقدام کنند.

گفتنی است که پس از فرمان رهبر امارت اسلامی مبنی بر ممنوعیت کشت و قاچاق مواد مخدر، گفته می شود که حدود 95 درصد تولید تریاک در افغانستان کاهش یافته است.

سازمان ملل در گزارشی عملکرد امارت اسلامی در کاهش کشت مواد مخدر تاثیر گذار دانسته و بیان کرده برای محو کامل موادمخدر در افغانستان لازم است که برای کشاورزان کشت بدیل فراهم ساخته شود.

 

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.