افتتاح کشتارگاه مواشی با هزینه شش میلیون دالر در هرات

معین آبیاری و مالداری وزارت زراعت کشور در سفرش به هرات یک کشتارگاه مواشی را به ارزش شش میلیون دالر افتتاح کرد.

به گزارش سایت خبری وطن24، حشمت‌الله غفوری، معین آبیاری و مالداری وزارت زراعت و مالداری کشور می‌گوید: این کشتارگاه با استندردهای بین‌المللی در سطح منطقه ساخته شده و دارای لابراتوار مجهز، سردخانه با سیستم‌های پیشرفته می‌‌‌باشد.

وی بیان داشت این کشتارگاه برای ذبح مواشی در یک شیفت کاری ظرفیت 100 رأس گاو و 500 رأس گوسفند و بُز را دارد.

او یادآور شد این کشتارگاه به دلیل جلوگیری و آلوده شدن محیط زیستی بیرون از شهر ساخته شده و تمام امکانات لازم و ضروری در این کشتارگاه موجود می‌‌‌باشد.

آقای غفوری در ادامه افزود این کشتارگاه به مدت چهار سال با همکاری دولت جمهوری اسلامی افغانستان و حمایت مالی بانک انکشاف آسیایی در 25 جریب زمین ساخته شده است.

در همین حال سیدعبدالوحید قتالی، والی هرات می‌گوید: کشتارگاه‌های خودسر که در این ولایت وجود دارد، مقصر اصلی اداره محلی بوده که در این زمینه ضعیف عمل کرده است.

وی بیان داشت این کشتارگاه شاید نتواند که نیازمندی‌های باشندگان این ولایت را برآورده کند اما اگر در هر زون شهری یک کشتارگاه ساخته شود بهتر است.

معین آبیاری و مالداری وزارت زراعت کشور در این سفر به هرات قرار است که هشت پروژه آبیاری با هزینه 128 میلیون افغانی تهداب گذاری کند.

ساخت این چنین کشتارگاه‌ها در هرات یک نیاز جدی بوده و اکنون شماری زیادی از قصاب‌‌‌ها مواشی شان را در مکان‌های غیرمعیاری و سرباز ذبح می‌کنند.

ذبح مواشی در کشتارگاه‌های معیاری و استندرد باعث جلوگیری از امراض مختلف می‌شود.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.