ادارات دولتی هرات نیازمندی‌های‌شان را از تولیدات داخلی تأمین کنند

به گزارش خبرگزاری وطن24، درین جلسه عبدالقیوم رحیمی والی هرات از رؤسای ادارت بعنوان تیم واحد خدمتگذار مردم یاد کرد که بصورت مشترک بخاطر منافع مردم هرات تلاش می‌کنند.
آقای رحیمی با تأکید بر حمایت از بخش خصوصی گفت: “به هر پیمانه که از سکتور خصوصی حمایت صورت گیرد، به همان پیمانه زمینه به انکشاف اقتصادی کشور مساعد می‌گردد.”
والی هرات گفت: “ادارات دولتی نیازمندی های خود را از تولیدات داخلی تأمین کنند.”

این مقام بلند رتبه دولتی در بخشی از صحبت هایش به بی نظمی در داخل شهر هرات اشاره کرد و وضعیت کنونی را غیر قابل پذیرش خواند.

والی هرات می‌گوید: “مردم و مسئولان مکلفیت دارند تا بخاطر بهبود نظم شهری تلاش نمایند.”
آقای رحیمی با اشاره به اقدامات اخیرش در پیوند به بررسی و نظارت بدون اطلاع قبلی از وضعیت امنیتی شهر و ولسوالی‌ها گفت: “روند نظارت و بررسی از اجراات ادارت دولتی بدون اطلاع قبلی ادامه پیدا می‌کند و ما به تمام ولسوالی‌ها سفر خواهیم کرد.”
والی هرات تأکید کرد که باید واحدهای اداری در سطح تمام ولسوالی‌ها، بویژه قضات و سارنوالان فعال باشند.
او، در بخشی از صحبت‌هایش بریاست حج اوقاف هدایت داد تا پروسه ثبت مدارس دینی، تکایا را آغاز نمایند و همچنان با خطبای مساجد تفهیم کنند تا در خطبه‌های نماز جمعه مهم‌ترین مسایل محلی و ملی را مطرح و به سمع مردم برساند.
والی هرات بر افزایش عواید ملی، ایجاد سهولت به شهروندان بخصوص در بانک‌ها نیز تأکید کرد و گفت: “مردم هرات سزاوار خدمت هستند.”
آقای رحیمی با اشاره به آغاز فصل نهال شانی به ریاست‌های شهرداری، زراعت، محیط زیست و دانشگاه وظیفه داد تا طرح‌های جامع خود را به هدف توسعه فضای سبز و آبیاری آن به مقام ولایت ارائه کنند.

اما از سویی هم هشدار جدی والی هرات درین جلسه به افراد آلوده به فساد، غاصبان و عناصر اخلال گر نظم عمومی بود.
والی هرات گفت: “هرکس به منافع مردم هرات لطمه بزند، مانع پیشرفت شود و به افغانستان واحد ضرر برساند، دشمن مردم افغانستان است و باید نابود شود.”
آقای رحیمی گفت: “غصب زمین و فساد اداری، اختطاف و دزدی قابل قبول نیست باید ازبین برده شود، زیرا شخصا شکایات شهروندان درین موارد را بگونه جدی پیگیری خواهم کرد.”

این نخستین جلسه اداری مقام ولایت هرات است که به ریاست عبدالقیوم رحیمی برگزار می‌شود.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.