اعلام حمایت بادغیسی‌ها از پروسه صلح و عملیات اخیر نیروهای امنیتی علیه طالبان

به گزارش خبرگزاری وطن۲۴، در این همایش بزرگ مردمی عبدالحلیم شیخ‌الاسلامی رئیس ارشاد حج و اوقاف ولایت بادغیس گفت که نیروهای امنیتی به خاطر حفظ تمامیت ارضی فداکاری نشان دادند باید تقدیر شوند.

وی از شورای نظامی بادغیس بخاطر صادر کردن فرمان عملیات نظامی علیه مخالفان مسلح دولت ابراز امتنان کرد.

شیخ‌الاسلامی از پروسه صلح نیز به نمایندگی از علمای بادغیس اعلام حمایت نمود و از مخالفین مسلح دولت خواست که دست از برادرکشی بردارند و به روند صلح بپیوندند.

در همین حال، عبدالباسط صارم مشاور حقوقی مقام ولایت بادغیس، نظام کنونی را یک نظام کاملاً عیار با ارشادات اسلام دانست و گفت: “نظام در همه امورات داخلی و خارجی مستقلانه عمل می‌کند.”

در ادامه عبدالغفور ملکزی والی بادغیس از مردم به‌ویژه علمای دین ابراز تشکری کرد که حمایت خود را از روند صلح و در عین حال از عملیات‌های تازه نیروهای امنیتی در این ولایت اعلام داشته و دوشادوش نیروهای امنیتی ایستادگی می‌کنند.

ملکزی به مردم اطمینان داد که بر ضد مخالفین مسلح دولت در بادغیس عملیات‌ها ادامه پیدا خواهد کرد تا آنان به پروسه صلح بپیوندند.

گفتنی است که از روز چهار شنبه هفته جاری عملیات مشترک نیروهای امنیتی بر علیه جنگجویان طالب در ولایت بادغیس آغاز شده که تا کنون در پی آن تلفات سنگین به طالبان وارد شده است.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.