اگر دشمنان دین خدا دست از تفرقه‌اندازی برداشتند، ما هم دست از وحدت می‌کشیم

به مناسبت سالروز میلاد پیامبر(ص) و پنجمین سالروز شهادت شیخ عزیزالله نجفی، همایش بزرگ مردمی در ولایت هرات برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، در این مراسم که همراه با حضور هزاران تن از مردم هرات بود، پیرامون وحدت و اخوت اسلامی صحبت‌های سازنده‌ای انجام شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل احمدی، یکی از فعالان و مدرس علوم دینی در هرات با تاکید بر وحدت اسلامی، بیان کرد که دشمنان اسلام همیشه در کمین آسیب رساندن با حربه نفاق میان مسلمانان هستند.

به گفته او: “هرگاه دشمنان اسلام، از اسرائیل غصب گرفته تا اسکتبار جهانی و مزدوران آنان در میان مسلمانان دست از نفاق برداشتند، ما هم دست از وحدت برمی‌داریم.”

این روحانی در هرات معتقد است که وظیفه دولت و علمای دینی در این راه بسیار مهم است و اگر از آنان کوتاهی سر بزند، در دنیا و آخرت می‌بایستی پاسخگو باشند.

از جانبی هم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد یزدانی، خطیب مسجد جامع جبرئیل هرات هدف اساسی دین اسلام را متحد و یکپارچه‌سازی انسان‌ها می‌خواند.

به گفته او، در جاهای مختلف در این دین مبین و آسمانی دیده می‌شود که وحدت، راه حل اصلی نجات مومنان معرفی شده و باید مسلمانان امروز هم از این درس، کار بگیرند.

آقای یزدانی همچنین میلاد پیامبر(ص) را از نقاط تمرکز بر وحدت اسلامی می‌داند که می‌تواند امت را واحد و یکپارچه بسازد.

از سویی دیگر مولوی غلام محمد مصوون، از علمای سرشناس دینی هرات به این باور است که تجلیل از میلاد پیامبر نور و رحمت، حضرت محمد مصطفی(ص)، امری واجب برای تمام مسلمانان است.

به گفته او این عقیده مشترک می‌تواند یکی از راه‌های منتهی به اخوت و انسجام اسلامی در میان مسلمانان باشد.

این روحانی اهل سنت در ادامه تاکید کرد که هفته وحدت، درس همبستگی را برای تمام عمر یک مسلمان می‌دهد و نباید این اعتقاد تنها به همین هفته خلاصه شود.

شورای اخوت اسلامی هرات که یکی از برنامه‌گزاران این همایش است هم از چهره‌های وحدت محور قدردانی کرد.

از روحانیون تاثیرگذار در این راه تا مسئولان دولتی شایسته.

گفتنی است که در این همایش سران دولتی، نمایندگان مردم در شورای ولایت ی، استادان دانشگاه، فرهنگیان، خبرنگاران و عموم مردم حضور داشتند.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.