اداره اراضی زمین‌هایی را به کوچیان داده که دارای دو چاه عمیق و قبرستان است

به گزارش خبرگزاری وطن24، رازمحمد، رئیس شورا و وکیل گذر منطقه گازرگاه هرات می‌گوید: ریاست اراضی این ولایت زمینی را که در آن دو چاه آب وجود دارد و مردم این منطقه آب آشامیدنی شان را از آن تأمین می‌کنند، به کوچی‌ها داده است.

به گفته او، در منطقه گازرگاه هرات بیش از یک هزار فامیل زندگی می‌کنند که آب آشامیدنی آنان از همین دو چاه تأمین می‌شود.

وکیل گذر منطقه گازرگاه رئیس اراضی هرات را به زورگویی و معامله‌گری متهم می‌کند.

در همین حال عبدالخالق، وکیل گذره منطقه گازرگاه هرات می‌گوید: رئیس اراضی این ولایت حکم 10 جریب زمین را در جنوب گازرگاه از رئیس جمهور گرفته اما او خلاف فرمان رئیس جمهور کار می‌کند.

وی بیان داشت رئیس اراضی هرات خلاف فرمانی را که از رئیس جمهور گرفته عمل نموده و نزدیک به سه جریب زمین را که مردم گازرگاه سال‌ها می‌شود که آب آشامیدنی‌شان را از این زمین‌ها تأمین می‌کنند به کوچی‌ها سپرده است.

اعتراض کنندگان می‌گویند مردمِ محل فرمانی را از والی هرات گرفته تا به این مشکل رسیدگی شود اما رئیس اراضی حکم والی این ولایت را قبول ندارد.

سکینه حسینی، عضوی شورای ولایتی هرات هم می‌گوید: غصب زمین از گذشته تاکنون مایه نگرانی مردم این ولایت بوده و اعضای شورای ولایتی همیشه در این زمینه نگرانی خود را ابراز کرده‌اند.

به گفته وی، تا زمانی که قانون بالای همه یک‌سان عملی نشود، مشکل زمین در این ولایت حل نخواهد شد.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می‌گوید: اداره محلی این ولایت مشکل مردم گازرگاه این ولایت را به گونه جدی پیگری خواهد کرد.

او بیان داشت باز پس‌گیری زمین‌های غصبی توسط اداره محلی هرات ادامه داشته و این کار یکی از اولیت‌های این اداره است.

مشکل غصب زمین در این ولایت از گذشته تا کنون وجود داشته و کمتر دیده شده که غاصبان زمین از طرف دولت مورد پیگرد قانونی قرار گرفته باشد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.