عالمانی دینی و برخی جوانان هرات هفتمین روز درگذشت حضرت آیت الله سید حسین ساجدی را گرامی داشتند

به گزارش خبرگزاری وطن24، حجت السلام و المسلمین سید مهدی افضلی، استاد حوزه و دانشگاه در هرات می‌گوید: مرحوم آیت ‌الله ساجدی (مد ظله العالی) یکی از روحانیون توانمندی بود که در جامعه اسلامی خدمات زیادی را در دوران حیاتش انجام داده است.

به گفته او، مرحوم ساجدی نه تنها در افغانستان بلکه در خارج از کشور خدماتی را برای مسلمانان در کشورهایی مانند آمریکا و ایران انجام داده بود.

آقای افضلی تأکید کرد حجت السلام و المسلمین مرحوم ساجدی در زمانی که در آمریکا حضور داشت مسلمانان را از فرقه‌های مختلف به بیت‌الله شریف برای مراسم حج فرستاد.

به نقل از وی مرحوم ساجدی در زندگی‌اش جهاد فکری و نظامی به راه انداخت تا این که مردم بیشتر آگاه شوند.

حجت السلام و المسلمین افضلی یادآور شد مرحوم آیت‌الله ساجدی در زمان حیات خود شاگردان زیادی را تربیه کرده و آنان را تقدیم جامعه اسلامی نمود.

به بیان او، مرحوم ساجدی هیچ گاهی از تلاش و خدمت برای مردم و جامعه اسلامی دست نکشید و کارهای بسیار مؤثری را انجام داد.

در همین حال حجت السلام و المسلمین محمد روحانی، یکی از علمای سرشناس هرات می‌گوید: جای مرحوم حجت السلام و المسلمین ساجدی را نمی‌توان به راحتی پُر کرد چرا که از دست دادن چنین شخصیت‌های مهم دینی ضایعه بزرگ است.

به گفته او، مرحوم ساجدی همواره شاگردانش را تشویق می‌کرد با درس خواندن تلاش کنند تا مصدر خدمتی برای جامعه شوند.

آقای روحانی از همه روحانیون به ویژه جوانان طلبه خواست تلاش خود را بالا برده و جای خالی عالمانی تأثیرگذار همچون آیت الله ساجدی را پر کنند.

امسال جامعه شیعه افغانستان سه عالم دینی بزرگ خود را از دست داد.

حضرت آیت ‌الله العظمی محسنی، حضرت آیت ‌الله محقق کابلی و حضرت آیت ‌الله سید حسین ساجدی سه شخصیت مهم و بزرگ دینی بودند که به دیار ابدیت پیوستند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.