معاون امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه کشور ایران به هرات سفر کرد

به گزارش خبرگزاری وطن24، در خبرنامه سرکنسولگری ایران در هرات نوشته شده، جابری انصاری معاون امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه سفری سه روزه را به این ولایت انجام داده و با معاون والی، سرپرست مقام ولایت، تاجران، فعالان اقتصادی، صنعتگران، سرمایه گذاران، رئیسان اتاق‌های تجارت و صنعت، فعالان و نخبگان فرهنگی و دینی شهر هرات به گونه جداگانه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدارها برخی صنعتگران و بازرگانان از خدمات کنسولگری ایران در هرات به ویژه صدور ویزا و دیگر بخش‌های مربوط به آن قدردانی کرده و خواهان ایجاد سهولت در بخش صدور ویزا شدند.

به نقل از خبرنامه، آقای جابری انصاری هم به مشترکات فراوان فرهنگی، تاریخی، زبانی و دینی اشاره کرده و هرات را پایتخت فرهنگی و اقتصادی افغانستان خواند.

وی هدف اصلی سفر خود به هرات را بازدید و نظارت از چگونگی ارائه خدمات کنسولگری ایران در این ولایت عنوان کرده و از رویکرد جدید معاون امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه این کشور در بهبود این نمایندگی برای صدور ویزا خبر داد.

انصاری همچنین یادآور شد که قرار است میزان صدور روادید به ویژه برای پیشبرد امور اقتصادی و فرهنگی شهروندان افغانستان، از سوی کنسولگری ایران در هرات افزایش یابد.

در دیدار معاون امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ایران و سرپرست مقام ولایت هرات، دو طرف بر گسترش همکاری‌ها میان این کشور و افغانستان تاکید کردند.

در این اواخر سرکنسول جدید ایران در هرات نیز وعده بهبود ارائه خدمات این کنسولگری را داده بود.

 

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.