فعالان مدنی هرات مردم را به ثبت نام تقویتی انتخابات دعوت کردند

این فعالان مدنی از تمام شهروندان کشور خواست که خودشان را ثبت نام کرده و از حق شهروندی خود در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، سید اسماعیل ایثار، یکی از فعالان جامعه مدنی هرات می‌گوید: هدف این حرکت جمعی تشویق مردم برای شرکت در انتخابات و بلند بردن میزان مشارکت آنان است.

به گفته او، این وظیفه همه مردم کشور است که از حق خود برای رأی دادن در انتخابات استفاده کرده و سرنوشت‌شان را رقم بزنند.

وی بیان داشت هیچ راهی بهتر از انتخابات وجود ندارد پس هر چه زودتر مردم باید برای انتخابات ثبت نام کنند.

آقای ایثار افزود هر چند مردم از انتخابات گذشته خاطره خوبی ندارند اما این دلیل خوبی برای خودداری از اشتراک در انتخابات نیست.

او هشدار داد: “اگر مردم کشور در انتخابات شرکت نکنند، سرنوشت بدی در انتظارمان خواهد بود.

فرشته حیدری، یکی دیگر از فعالان جامعه مدنی هرات می‌گوید: مردم برای رقم زدن آینده بهتر باید در انتخابات پیش‌رو شرکت کنند و تجربه تلخ انتخابات گذشته و ناامیدی را فراموش کنند.

او زنان را تشویق کرد تا مانند انتخابات گذشته حضور گسترده داشته باشند و با رأی دادن نگذارند حقوق‌شان پایمال شود.

میرخداداد، یکی دیگر از شهروندان هرات که برای ثبت نام آمده بود می‌گوید: در انتخابات پیش رو شرکت می‌کند و این حرکت یگانه راه حل برای پایان بخشیدن به چالش‌های موجود در کشور است.

این باشنده هرات تأکید کرد حتی اگر پنجه‌های دستش قطع شود باز هم به پای صندوق رأی خواهد رفت.

به بیان وی، هر چند وجود چالش‌های بسیار در انتخابات پیش‌رو قابل پیش بینی است اما مردم نباید ناامید باشند و از شرکت در این روند ملی خودداری کنند.

روزهای انگشت شماری برای پایان ثبت نام تقویتی رأی دهندگان انتخابات باقی مانده و کمیسیون انتخابات هم هشتم ماه سرطان را آخرین مهلت این روند تعیین کرده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.