بیش از 500 هزار مهاجر در یک سال گذشته از مرز اسلام قلعه به کشور بازگشتند

مسئولان در ریاست مهاجرین و عودت کنندگان هرات گفته‌اند در یک سال گذشته در حدود 500 هزار تن از مهاجران افغانستانی از بندر اسلام قلعه به کشور بازکشتند.

به گزارش خبرگزاری وطن24 – به نقل از آژانس باختر، مولوی عبدالغفور جلالی، آمر مالی و اداری ریاست امور مهاجرین هرات گفت: «در یک سال گذشته از مرز اسلام قلعه حدود 40 هزار تن به صورت قانونی، دست کم 300 هزار تن بدون اسناد به کشور بازگشته‌اند و در حدود 200 هزار تن هم رد مرز شدند.»

او بیان کرد این اداره با همکاری موسسات مربوطه، تسهیلات لازم را در کمپ و دیگر مناطق را برای عودت کنندگان را فراهم ساختند.

آقای جلالی عنوان کرده است از زمان حاکمیت امارت اسلامی در کشور تاکنون این اداره به همکاری موسسات به هزاران خانواده فقیر و مستحق کمک نقدی و غذایی نموده است.

وی بیان داشت که اکنون در ولایت هرات 200 هزار عودت کننده داخلی وجود دارد و نیاز است تا موسسات همکار در این بخش توجه ویژه داشته باشند.

از سوی دیگر، عبدالرحمن فهیم، رئیس امور مهاجرین و عودت کنندگان هرات می گوید که تلاش های این اداره بخاطر بهبود وضعیت و عودت دوباره مهاجرین به مناطق اصلی شان ادامه دارد.

وی بیان داشت که این اداره تاکنون نیز برای مهاجرین سهولت های زیادی را فراهم ساخته و در آینده نیز در پلان دارد تا با همکاری موسسات مهاجرین را به مناطق اصلی شان عودت دهد.

این در حالی است که در فصل زمستان بیشتر مهاجران در ولایت هرات از کم‌بود مواد سختی و غذایی را عنوان کرده‌اند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.