گردهمایی باشندگان هرات؛ مردم از منع کشت مواد مخدر و حرام اعلام شدن «شیربها» حمایت کردند

شماری از باشندگان هرات در گردهمایی با حضور مسئولان محلی این ولایت، از منع شدن کشت مواد مخدر و حرام اعلام شدن «شیربها» از سوی رهبری حکومت سرپرست، حمایت کردند.

این گردهمایی روز پنج شنبه (1 جدی) در جبرئیل هرات برگزار شد.

مسئولان برگزاری این گردهمایی فرمان رهبری حکومت مبنی بر ممنوع شدن کشت مواد مخدر و حرام اعلام شدن «شیربها/گله» استقبال کرده و آن‌را گامی به سوی اصلاح جامعه دانسته‌اند.

از جانبی‌هم، در این گردهمایی تطبیق برخی قوانین شرعی از سوی حکومت هم مورد تائید قرار گرفته و تاکید بر عملی شدن حدود الهی در روشنایی شریعت اسلامی شده است.

در این محفل هم‍‌چنین از مقامات حکومت سرپرست خواسته شد تا زمینه رفتن دختران و پسران را به صورت برابر به مکتب و دانشگاه فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، حجت‌الاسلام بصیر، عضو شورای علمای جبرئیل هرات گفت: «امروز علمای دین و جمعی زیادی از مردم هرات دور هم جمع شدند و از برخی فرمان‌های ارزشمند رهبری حکومت سرپرست اعلان حمایت کردند.»

او گفت از آن جمله، منع کشت مواد مخدر، حرام اعلام شدن شیربها و تطبیق حدود الهی است که باعث خرسندی مردم شده است.

هم‌چنین حجت‌الاسلام مهدوی، معاون شورای علمای جبرئیل هرات از مسئولان حکومتی خواست تا مکاتب دخترانه را بازگشایی کنند.

او گفت این موضوع خواست بخش بزرگ از مردم افغانستان است و نباید در جهان امروز دختران این سرزمین از نعمت سواد محروم بمانند.

از جانبی‌هم، حسین صادقی، باشنده هرات با اشتراک در این نشست از حکومت خواست تا عدالت اجتماعی را در جامعه به صورت معنی‌دار تطبیق کند.

وی گفت: «خواست تک تک شهروند این سرزمین این است تا در کشورش احساس تعلق کند و بدون موجودیت تبعیض، زمینه کار و تحصیل به او فراهم شود.»

مسئولان امارت اسلامی هم در این نشست با استقبال از این گردهمایی تاکید کردند که حکومت آماده رایه خدمات در سایه‌ای عدالت به تمامی مردم است.

چنین گردهمایی‌های قبل از این هم در هرات برگزار شده است.

در کنار حمایت از برخی موضوعات تطبیق شده از سوی حکومت، مردم خواهان رفع چالش‌های اقتصادی و دیده شدن در آیینه‌ای نظام اند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.