رقص تفنگ ملامصطفی بی دلیل نبود

ابراهیم ملک‌زاده، حدودا دو ماه پیش بر اثر بیماری جان خود را از دست داد.

او نماینده مردم غور در پارلمان بود و قبل از آن هم وظایفی از جمله ولایت بر غور، سابقه طولانی جهادی و مقاومتی داشت.

عبدالبصیر قادری، عضو شورای ولایتی غور در گفتگو با خبرگزاری وطن24 گفت: “ما از همین لحظه احساس می‌کنیم که در نزدیکی‌ها ولسوالی‌های غربی غور از جمله دولینه، شهرک، ساغر و تولک در معرض نا امنی قرار دارند و این نا امنی‌ها می‌تواند به شرق غور یعنی در ولسوالی دولتیار هم بکشد.”

به گفته او مرگ ابراهیم ملک‌زاده، به عنوان دشمن درجه یک و بی چون و چرای طالبان در غور، مهمترین عامل این کار است و در زمان حیات او، طالبان نمی‌توانستند در این ولسوالی‌ها کاری را انجام دهند.

آقای قادری می‌گوید دولت وجود دارد ولی در این مناطق کار خاصی را نمی‌تواند انجام دهد.

این گفته‌ها سر یک حکایت را باز می‌کند.

در تاریخ 16 دلو سال گذشته که تقریبا دو ماه پیش می‌شود، ابراهیم ملک‌زاده، به عنوان قامت اول جبهه مقابله با طالبان در غور، فوت کرد.

در همین زمان بود که ملامصطفی، فرمانده همیشه شکست خورده طالبان از ابراهیم ملک‌زاده، در منطقه دره تخت ولسوالی چشت هرات و کمنج ولسوالی شهرک غور، به شوق این اتفاق تیرهای هوایی شلیک کرد.

حتی گزارش شده بود که جشن و پایکوبی‌هایی هم رخ داده بود.

با این حال اداره محلی غور می‌گوید همواره با گرم شدن هوا تحرکات طالبان بیشتر می‌شود و این در سال‌های گذشته هم رخ داده بود.

عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور به این باور است که نیروهای امنیتی، توان این را خواهند داشت تا در برابر حملات طالبان مقاومت و تهاجم خوبی را نشان دهند.

او همچنین قسمتی از این سخنان را ناشی از جنگ روانی گروه طالبان می‌داند.

موجودیت حلقات طالبان، فرماندهان و گروه‌های بیشمار مسلح غیر مسئول و در این میان نیروهای دولتی، مسئله امنیت غور را کمی پیچیده می‌کند.

در غور همه چیز می‌تواند در لحظه تغییر پذیر باشد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.