حکومت با جذب نیروهای مردمی به بدنۀ نهادهای امنیتی از تکرار حوادث خون‌بار جلوگیری کند

بعد از حادثه‌ی انفجاری عصر روز گذشته در جبرئیل هرات فعالان و باشندگان این منطقه خواستار جذب نیروهای مردمی به بدنۀ نهادهای امنیتی از جمله ریاست استخبارات شدند.

حادثه عصر روز گذشته چهار کشته و 25 زخمی برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری وطن24، دکتر فیاض، استاد دانشگاه و از فعالان هرات می‌گوید که حادثه انفجاری عصر روز گذشته در میان افراد ملکی، نه اولین حادثه است و نه آخرین آن خواهد بود.

وی علاوه کرد که تنها راه جلوگیری از تکرار این حادثات استفاده از نیروهای مردمی شیعه هرات در بدنۀ نظام و خصوصا نهادهای کشفی و استخباراتی است.

آقای فیاض تاکید کرد که این گزینه بهترین راه حل برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان در منطقه جبرئیل و محله حاجی عباس هرات.

این دو منطقه هرات در گذشته هم بارها مورد حملات انتحاری قرار گرفته است.

دکتر فیاض گفت که جذب نیروهای مردمی از این مناطق به مسئولان امنیتی کمک می‌کند شرایط بهتر امنیتی را برقرار کنند و طرح‌های امنیتی را با بلدیت کامل اجرایی کنند.

وی همچنین ادامه داد که هدف اصلی دشمنان مردم افغانستان از هدف قرار دادن گروه خاص قومی و مذهبی، خدشه‌دار کردن وحدت مردم افغانستان است.

او افزود باید حکومت با تحکیم روابطش با مردم جلوی این‌گونه نفاق‌افکنی‌ها را بگیرد و از خطرات احتمالی آن جلوگیری کند.

از جانبی‌هم، حجت‌الاسلام اکبری، رئیس شورای علمای جبرئیل هرات گفت که وضعیت شماری از زخمیان وخیم است و از مسئولان هرات تقاضا می‌شود تا در انتقال آن‌ها به کشور ایران همکاری‌های لازم را انجام دهند.

او گفت نیروهای امنیتی از زمان وقوع حادثه تا کنون تلاش‌های زیادی کرده‌اند و انتظارها هم این است که این تلاش‌ها در آینده و برای تامین امنیت پایدار بیشتر شود.

وی همچنین افزود مردم حساسیت‌ها را درک کنند و از تجمعات “بی‌مورد” جلوگیری کنند تا هم همکار نیروهای امنیتی باشند و هم از حملات علیه آن‌ها جلوگیری شود.

او تاکید کرد “دشمنان مردم افغانستان بشنوند که هیچ‌گاه تسلیم دسیسه‌های آنان نمی‌شویم و برای تحکیم وحدت تلاش می‌کنیم.”

این درحالی است که قبل از این نیروهای امنیتی در هرات گفته بودند که مردم به دلیل خطرات احتمالی از تجمعات جلوگیری کنند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.