غلبه بر موج ناامیدی حاکم در کشور تنها از طریق مشارکت معنی‌دار مردم در پیشرفت کشور میسر است

علمای دینی در هرات با اشاره به نشست‌های اخیر بین مقامات امارت اسلامی و شماری از بزرگان اهل تشیع افغانستان در کابل، می‌گویند که تلاش مشترک برای توسعه و آبادانی کشور، سلاحیست که نقشه‌های دشمنان مردم افغانستان را خنثی می‌سازد.

این گفته‌ها روز گذشته جمعه (5 قوس) در خطبه نماز جمعه مسجد جامع صادقیه هرات بیان شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رجب‌زاده، خطیب نماز جمعه صادقیه هرات در سخنرانی روز گذشته گفت که برخی‌ها در تلاش تزریق موج ناامیدی در کشور هستند و می‌خواهند فضای اجتماعی زندگی مردم افغانستان در شرایط فعلی ناامیدانه پیش‌ برود.

به گفته آقای رجب‌زاده این مساله در ماه‌های اخیر افزایش داشته و شماری زیادی از مردم کشور درگیر یک بحران ناشی از عدم امیدواری نسبت به آینده به سر می‌برند.

خطیب نماز جمعه صادقیه افزود که در نشست اخیر که بین سران حکومتی و شماری از بزرگان اهل تشیع در کابل برگزار شده، می‌تواند روزنه‌ی برای آینده بهتر را رقم بزند.

به بیان حجت‌الاسلام رجب‌زاده، در نشست روز پنچ شنبه هفته قبل، سخنگوی امارت اسلامی هم در بعد سیاسی و در بعد اقتصادی حرف‌های امیدوار کننده‌ی را بیان کرده است.

آقای رجب‌زده علاوه کرد که ذبیح الله مجاهد در سخنرانی خود گفته که “امارت اسلامی بیشتری پروژه‌های بزرگ اقتصادی کشور را راه‌اندازی می‌کند و در زمینه کار آفرینی و شکوفایی اقتصادی در کشور تلاش خواهد کرد.”

خطیب جمعه صادقیه تصریح کرد که حکومت فعلی همچنین تلاش کند در پهلوی این موارد، در از بین بردن فضای ناامیدی کشور تلاش کند و در این امر از بزرگان و کارشناسان مطرح کمک بگیرد.

همچنین آقای رجب زاده تاکید کرد که سخنگوی ارگ افزوده که امارت اسلامی تلاش می‌کند مردم افغانستان را بدون در نظر گرفتن تفاوت‌های فکری و مذهبی، در بدنه نظام جا دهد و در آبادانی کشور سهیم کنند.

این عالم دین ادامه داد که عملی شدن این موارد که از سوی امارت اسلامی بیان شده می‌تواند افغانستان را از بحران فعلی و حملات فکری دشمنان اسلام و عدم به امید به آینده نجات دهد.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.