مراسم سوگواری با شکوه در تکیه خانه امام زاده مظفر هرات برگزار شد

به مناسب گرامی‌داشت از رحلت پیامبر مهربانی‌ها حضرت محمد (ص) و شهادت دو نواده‌ی بزرگوار آن حضرت امام حسن و امام رضا (علیهم السلام) مراسم با شکوهی در تکیه خانه امام‌زاده مظفر شهر هرات برگزار شد.

حضور مردم در این مراسم پر رنگ بود و فعالان و فرهنگیان هرات این رونق و عظمت را نشانه‌ی عشق و علاقه مردم به پیامبر اسلام (ص) و خاندان پاک و مطهر ایشان دانستند.

این مراسم همچنین، مراسم خداحافظی با ماه محرم و صفر هم بود. در این دو ماه هراتیان بهتر از هر سال دیگر و در سایه امنیت و اخوت به عزاداری و برگزاری محافل حسینی پرداختند.

باشندگان هرات هم  از این امر خوشبین هستند و دو ماه عزاداری امسال را متفاوت‌تر از هر سال دیگر می‌پندارند.

مجتبی افشار، از فرهنگیان هرات به خبرگزاری وطن24 می‌گوید: “امسال با وجود چالش‌ها و مشکلات فراوان سیاسی – اجتماعی در کشور، بازهم مردم هرات بهتر از هر سال به عزاداری پرداختند. عشق و علاقه‌ی آنان بیشتر بود و حسینیه‌ها و مساجد پُر از عزاداران حسینی بودند.”

او گفت، بهتر از همه، امسال مراسم‌های عزاداری چه در دهه‌ی محرم، ایام اربعین و آخر ماه صفر، در سایه امنیت و اشتراک با شکوه اهل سنت و شیعه برگزار شد و وحدت در بین مردم نمایان‌تر از هر سال دیگر بود.

از علاوه کرد مراسم امروز چهارشنبه (14 میزان) هم به مناسبت آخر ماه صفر و رحلت پیامبر مهربانی‌ها (ص) شهادت امام حسن و امام رضا (ع) برگزار شد و با یک آرامش خوب و اشتراک بی‌نظیر مردم به پایان رسید.

از سوی هم، حجت‌الاسلام و المسلین آقای اسماعیلی با ابراز خوشنودی از برگزاری این مراسم، گفت که زنده ساختن شعائرالله باعث ایجاد وحدت، دیانت و پایبندی به اصول و مقدسات انسان می‌شود و این روند در هرات بهتر از هر سال دیگر تکرار شد.

آقای اسماعیلی علاوه کرد حضرت پیامبر (ص) و خاندان پاک آن حضرت الگوی صبر و استقامت است و باید ملت مسلمان افغانستان هم در این عرصه هیچ‌گونه کوتاهی از خود به خرج ندهد.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا ایوبی، طی سخنرانی در این مراسم گفت: “نباید طوری زندگی کنیم که هر سال فقط در ماه‌های محرم و صفر حسینی باشیم، لباس عزاداری بپوشیم، سینه‌زنی کنیم و حرف از ادامه دادن خط امام حسین بزنیم.”

آقای ایوبی افزود لازم است تمام امت اسلامی در تمام عرصه‌های زندگی حسینی زندگی کنند و هیچ‌گاهی بر فشارهای به وجود آمده از جانب دشمن نلرزند.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.