در پی خروج آمریکا از افغانستان، مسئولان طالبان در غرب کشور نوید تامین امنیت و پایان اشغال‌گری در کشور را می‌دهند

مسئولان فرهنگی طالبان در ولایت‌های غور و فراه می‌گویند که آمریکا با هزینه‌های سنگین و بیست سال اشغال افغانستان در نهایت مغلوب و سرافکنده شد و این کشور را ترک کرد.

به گفته آنان وقت آن رسیده که با خروج نیروی اشغال گر از افغانستان به سمت یک آینده روشن حرکت شود.

مولوی عبدالحی زعیم، مسئول بخش فرهنگی طالبان غور به سایت خبری وطن24 گفت: آمریکا بعد از بیست سال حضور در افغانستان و با متقبل شدن هزینه‌های سنگین، بدون دست‌آورد کشور را ترک کرد و شکست ننگین را در تاریخ خود ثبت کرد.

به بیان وی وقت آن رسیده که مردم افغانستان برای یک آینده روشن و با هم‌دیگر پذیری به سمت پیشرفت و استیلای افغانستان گام بردارند.

او علاوه کرد مردم در ولایت غور در کنار “نیروهای طالبان” از پیروزی و استقلال کشور در مقابل آمریکا جشن گرفتند. او اضافه کرد این یعنی مسیر روشن برای آینده کشور هموار است و طالبان هم یک نظام همه‌شمول را در کشور شکل خواهند داد.

همچنین در ولایت فراه از دیگر ولایت‌های غربی افغانستان، روز گذشته سران مطرح طالبان و برخی باشندگان این ولایت “از خروج امریکا” تجلیل کردند.

قاری بدرالدین صارب، مسئول دفتر مطبوعاتی مقام ولایت فراه گفت که روز گذشته محفل به مناسبت پیروزی “مجاهدین امارت اسلامی” در مقابل طالبان در فراه برگزار شد.

به گفته او مسئولان طالبان در این ولایت به مردم اطمینان دادند که با خروج آمریکا و آزادی کشور، مردم در امنیت کامل زندگی خواهند کرد.

به گفته قاری صارب، باشندگان فراه هم از این رویکرد طالبان استقبال کرده و با طالبان همکاری شان را اعلام کردند.

در غرب افغانستان، روز گذشته راهپیمایی و محافل زیادی مرتبط با خروج آمریکا از افغانستان برگزار شد.

در هرات مردم به جاده‌ها برآمدند و همچنین گفتند که برای ایجاد ثبات در کشور نیاز است نظام افغانستان همه‌شمول باشد و کشور به سوی ترقی حرکت کند.

در بادغیس هم از این روز تجلیل شده‌است.

 

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.