راکت پراکنی در اطراف بند سلما هرات/طالبان به سرمایه‌های ملی آسیب نزنند

اداره ملی تنظیم امور آب تایید کرد که بند سلما در ولسوالی چشت شریف ولایت هرات آماج حملات راکتی طالبان قرار گرفته است.

اداره ملی تنظیم امور آب گفته است که این راکت‌ها در نزدیکی بند سلما اصابت کرده است.

در اعلامیه این اداره آمده:” اخیرا یک تعداد زیاد فیر هاوان بر روی ساحه بند سلما در ولسوالی چشت شریف ولایت هرات انداخت شده است که تعداد زیاد آن‌ها به نقاط نزدیک ساحه بند اصابت کرده است”.

اعلامیه افزوده:” اگر این حملات دوام پیدا کند به بند سلما صدمه وارد خواهد شد که در صورت وارد شدن هر صدمه‌ای به بند سلما به تعداد زیادی از هموطنان ما علاوه بر زیان مالی زیان‌های زیاد جانی نیز خواهد رسید”.

اداره ملی تنظیم امور آب گفته است که بند سلما یک بند بسیار بزرگ است که زندگی و امرار معاش عده کثیری از هموطنان ما در 8  ولسوالی پایین دست بند سلما می‌باشد و به آب ذخیره شده در بند وابسته‌اند.

این اداره گفته:”خواست ما از طالبان این است که سرمایه ملی مال مشترک همگان می باشد و نباید در اثر جنگ‌های نظامی این سرمایه‌های ملی صدمه ببینند. از بند سلما، این سرمایه ملی باید حفاظت صورت گیرد و هرگونه تعرض و حمله به سمت بند باید متوقف گردد”.

اداره ملی تنظیم امور آب تاکید کرده که در صورت آسیب رسیدن به بند سلما از ولسوالی چشت شریف الی ولسوالی کهسان ولایت هرات تمام هموطنان متضرر خواهند شد.

در صورت دوام حملات و هرگونه آسیب به بند سلما مسئول آن طالبان خواهند بود.

این فاجعه در تاریخ به نام این گروه ثبت خواهد شد.

گفتنی است که بند سلما در 15 جوزای سال 1395 ه.ش، پس از نزدیک به 40 سال فراز و نشیب در ساخت آن، توسط محمداشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و نارندرا مودی نخست وزیر هند طی یک مراسم ویژه افتتاح گردید.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.