توافق بزرگان قومی غور با دولت بر مبارزه مشترک علیه طالبان

کمسیون تحت نام “کمسیون عالی اقوام” در ولایت غور تشکیل شده و نزدیک به 15 تن از بزرگان قومی این ولایت حمایت شان را از نیروهای امنیتی اعلام کردند.

به گزارش سایت خبری وطن24، در خبرنامه که مقام ولایت غور به رسانه‌ها فرستاده، آمده: “پانزده تن ازبزرگان پرنفوس قومی که اعضاء این کمیسیون هستند، امروز پنچ‌شنبه (3 سرطان) باحضور دردفتر کاری داکتر عبدالظاهر فیض‌زاده والی غور حمایت همه جانبه‌ی شان‌را از نظام ونیروهای امنیتی اعلام کردند.

به نقل از خبرنامه اداره محلی غور بزرگان قومی حاضر در این کمسیون الحاج فضل الحق احسان ریس شورای ولایتی، حاجی محرراسماعیل خان، قاضی عطامحمد فاروقی، خلیفه محمد، مولوی عصمت الله ندیم، انجنیر محمد وزیر، مرتضی خان مصلح وامان الله بیک ابراهیمی که به نماینده‌گی از بزرگان قومی دراین نشست صحبت کردند، از ایستاده‌گی ومقاومت در برابرطالبان خبردادند.

در متن خبرنامه مقام ولایت غور گفته شده این افراد با تاکید بر مبارزه علیه طالبان تعهد سپردن تا از نیروهای امنیتی کشور پشتبانی همه‌جانبه انجام دهند.

بر بنیاد این خبرنامه مسئولان محلی غور با استقبال از این حرکت بزرگان غور بر پشتبانی و حمایت از آن‌ها تاکید کرده‌اند.

در خبرنامه ذکر شده عبدالظاهر فیض‌زاده، والی غور باقدردانی وستایش از حمایت بزرگان قومی گفت که طالبان دیگر بر سرنوشت مردم از راه زور وجنگ حاکم شده نمی‌توانند ومردم درکنار نیروهای امنیتی ودفاعی از تمامیت ارضی کشورشان دفاع می‌کنند.

گفته شده این کمیسیون براساس هدایت ریس جمهور که 15 عضو دارد واعضاء آن بزرگان قومی‌اند به هدف حل منازعات قومی و تدویر جرگه‌ها ایجاد شده است.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.