نیروهای ارتش غور درد ناامنی این ولایت را دوا نمی‌توانند

نگرانی‌ها از عدم موجودیت تجهیزات مناسب و حمایت مرکز کشور از نیروهای ارتش مستقر در غور در بین فعالان و آگاهان سیاسی این ولایت افزایش یافته است.

معاون احمد عضو شورای ولایتی غور به خبرگزاری وطن24 گفت: “لوای مستقر در غور با چندین کندک که در بعضی مناطق این ولایت دارد آنگونه که باید فعالیت کند نمی‌کند و در بعضی بخش‌ها ضعف‌های دارد.

به گفته او نیروهای لوای تازه تاسیس یافته غور از کهنه ترین سلاح‌ها و فرسوده ترین تجهیزات جنگی استفاده می‌کنند.

به بیان وی این امر نشان دهنده عدم توجه کسانی‌اند که در راس پست‌های مهم دولتی و رهبری ولایت قرار دارند و در پوشش دادن مشکلات موجوده غور هیچگونه تلاش به خرج نمی‌دهند.

به گفته او بارها این چالش از طریق رسانه‌ها و مکتوب‌های رسمی با مرکز ومسئولین شریک ساخته شده اما توجه آنچنانی در این بخش صورت نگرفته است.

همچنین یک تن از فعالان مدنی غور که نخواست نام از وی برده شود گفت: “لوای که در مرکز غور است هیچگونه کارکرد رضایت بخشی برای تامین امنیت در این ولایت ندارد.”

به بیان او نیروهای مستقر در این پایگاه در حد یک پرسونل نیمه مجهز است و اندک ترین امکانات جنگی را در اختیار دارد.

این منبع اضافه می‌کند همچنین لوای غور اطلاعات دقیق و کشفیات موثق از دیگر مناطق غور ندارد و صرف در مرکز این ولایت و در نبرد‌های کوچک اشتراک دارد.

در همین حال نیک‌محمد نیکزاد، سرپرست آمریت فرماندهی پولیس غور فعالیت‌های نیروهای ارتش این ولایت را رضایت‌بخش توصیف می‌کند ولی از کمبود امکانات این نیروها شکایت دارد.

او می‌افزاید نیروهای پولیس مشترکا با نیروهای ارتش در بیشتر عملیات‌ها فعالیت دارند ولی مشکل اصلی در این است که قوای ارتش مستقر در غور از حمایت کمتر قول اردو و مرکز برخوردار است.

وی اضافه می‌کند “با تمام این چالش‌ها بازهم نیروهای ارتش فعالیت‌های اندازه امکانات و توان شان دارند.”

در این رابطه با تماس‌های مکرر موفق به دریافت نظریات مسئولان قول اردوی 207 ظفر نشدیم.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.