عاملان حمله به دانشگاه کابل دستگیر به کیفر اعمال شان برسند

سفرا و نمایندگان کور دیپلماتیک مقیم کابل در پیام‌های جداگانه، خواهان پیگیری و به کیفر رساندن عاملان، طراحان و شرکای حمله تروریستی به دانشگاه کابل شدند.

به گزارش خبرگزاری وطن24؛ وزارت امور خارجه با نشر خبرنامه‌ای گفته که روز چهارشنبه (14 عقرب) به مناسبت یادبود و گرامیداشت از شهدای حمله وحشیانه تروریستی به دانشگاه کابل، کتاب درج تسلیت و تعزیت در وزارت امور خارجه، نمایندگی‌های دیپلوماتیک و قونسلی در خارج کشور گذاشته شد.

به همین هدف، سفیران، اعضای کور دیپلوماتیک، نمایندگان عالی رتبه سیاسی کشورهای دوست، سازمان‌ها و نهادهای منطقه‌یی و بین‌المللی مقیم کابل و کشورهای میزبان با حضور در وزارت امور خارجه و نمایندگی‌های دیپلوماتیک و قونسلی در خارج از کشور، ضمن محکوم نمودن حمله وحشیانه تروریستی بالای صنف‌های درس دانشجویان در دانشگاه کابل، مراتب تسلیت، غم شریکی و همدردی شان را به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه و مردم و دولت افغانستان، در کتاب تعزیت درج کردند.

سفرا و نمایندگان کور دیپلماتیک مقیم کابل در پیام‌های شان، حمله بر شهروندان بی دفاع ملکی و مراکز علمی و آموزشی را خلاف ارزش‌های انسانی، آموزه‌های دینی، قوانین بین‌المللی و جنایت علیه بشریت دانسته، خواهان پیگیری و به کیفر رساندن عاملین، طراحان و شرکای این حمله تروریستی شدند.

همچنین، علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس اداره انرژی اتمی جمهوری اسلامی به سفارت جمهوری اسلامی افغانستان مقیم تهران رفته و مراتب تسلیت و همدردی خویش را درج کتاب تعزیت کرد.

آقای صالحی اظهار داشت که دولت جمهوری اسلامی ایران حمله تروریستی ب دانشگاه کابل را با شدیدترین الفاظ محکوم کرده، در راستای مبارزه با تروریزم در کنار مردم و دولت افغانستان ایستاده و از روند مذاکرات صلح افغانستان حمایت می کند.

تعداد کثیری از چهره‌های شناخته شده علما و دانشمندان جهان اسلام نیز حملات تروریستی اینگونه را که مردم مسلمان و بیگناه افغانستان را هدف قرار می دهد را حرام و در مخالفت با نصوص شرعی دانسته خواهان عاجل ختم جنگ و تامین صلح در افغانستان شدند.

گفتنی است که سه مهاجم مسلح روز دوشنبه (12 عقرب) وارد دانشگاه کابل شده و بر دانشجویان استاژ حقوقی که در حال برگزاری مراسم فراغت شان بودند، حمله و تیر اندازی کردند. در این رویداد که نزدیک به شش ساعت طول کشید، 19 دانشجو شهید و 40 تن دیگر زخمی شده‌اند.

گروه تروریستی داعش مسوولیت این حمله را به عهده گرفت.اما دولت افغانستان می‌گوید که شواهد کافی وجود دارد که این حمله توسط طالبان طرح ریزی و اجرا شده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.