چالش‌های امنیتی باعث کاهش عواید شرکت مخابراتی سلام شده است

مسئولان در اداره مخابرات هرات می‌گویند در دو ماه گذشته شرکت مخابراتی سلام 400 هزار دالر زیان کرده و دلیل عمده آن هم مخالفان دولت بودند.

گفته می‌شود در چند ماه اخیر عواید این شرکت 20 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، عاشق‌‌الله علیزی، رئیس مخابرات و تکنولوژی معلوماتی هرات می‌گوید: شرکت مخابراتی سلام یک شرکت دولتی بوده که طالبان در دو ماه گذشته با تخریب چهار پایه آنتن این شرکت زیان‌های فراوانی را وارد کرده‌اند.

وی بیان داشت آنتن‌های تخریب شده در ولسوالی‌های انجیل، کرخ بوده و یکی از این آنتن‌‌ها در روز نهم همین ماه روان از طرف مخالفان از بین بُرده شد.

وی یادآور شد اکنون شرکت مخابراتی سلام در هفت ولسوالی هرات غیرفعال می‌‌باشد.

رئیس مخابرات و تکنولوژی معلوماتی هرات گفت ولسوالی‌های پشتون زرغون، کرخ، کوه زور، زیرکوه، گلران و چند ولسوالی دیگر آنتن‌های این شبکه مخابراتی وجود ندارد.

آقای علیزی خاطرنشان کرد شرکت مخابراتی سلام هم اکنون در هرات با تهدیدهای بالای امنیتی مواجه است.

مسئولان ریاست مخابرات و تکنولوژی معلوماتی هرات گفت این اداره آماده خدمات رسانی بهتر برای شهروندان بوده در صورتی که جان کارمندان شان در خطر نباشد.

وی افزود در چند ماه اخیر تهدیدات از طرف طالبان بالای کارمندان این شبکه مخابراتی افزایش داشته و حتی شماری شان اختطاف شده و از آنها تعهد گرفتند، دیگر با شرکت مخابراتی سلام کار نکنند.

به گفته او این اداره مشکلات امنیتی را با مسئولان امنیتی و اداره محلی این ولایت در میان گذاشته اما هیچ توجهی صورت نگرفته است.

در همین حال جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می‌‌گوید: اداره محلی برای تمام نیروهای امنیتی دستور داده که امنیت آنتن‌ها و کارکنان شبکه مخابراتی سلام را جدا در نظر بگیرند.

وی بیان داشت بررسی‌ها آعاز شده و در آینده نزدیک یافته‌‌‌‌های شان را با رسانه‌ها درمیان می‌‌گذارند.

باشندگان هرات از ارائه خدماتی مخابراتی سلام در این ولایت راضی نبوده و خواهان توجه جدی مسئولان در این زمینه هستند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.