دیدار صمیمانه اعضای شورای اخوت اسلامی با داکتر نوراحمد حیدری، معاون مقام ولایت هرات

اعضای هیئت رهبری شورای اخوت اسلامی ولایت هرات در دیدار با داکتر نوراحمد حیدری، معاون مالی – اداری مقام ولایت، ضمن ابراز تبریکی آغاز به کار وی، برای همکاری همه جانبه اعلان آمادگی کردند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی سیداحمد آخوندزاده، رئیس این شورا، انتخاب داکتر حیدری از جانب حکومت مرکزی به عنوان معاونت مقام ولایت هرات را امری پسندیده و درست دانست و گفت که این جوان گرایی و اعتماد به جوانان توانای هرات، می‌تواند اثرات مثبتی را به بار آورد.

به بیان وی، شورای اخوت اسلامی که از اساس، پایه گذاری آن توسط حضرت آیت‌الله العظمی محسنی(ره)، رئیس فقید شورای علمای تشیع کشور بود و حمایت پربار مولوی خداداد صالح، رئیس عمومی شورای علمای غرب افغانستان را هم دارا است، در صدد رفع فتنه و اختلاف سازی‌های میان مذاهب اسلامی است.

او گفت که این شورا تا کنون دسیسه‌های زیادی را از میان برداشته و نمی‌گذارد که مخالفان اسلام، به ریشه‌های وحدت آسیبی برسانند.

در همین حال حجت‌الاسلام والمسلمین سعید رضازاده، معاون شورای اخوت اسلامی هرات، با ابراز تبریک آغاز به کار داکتر حیدری در سمت معاونت مقام ولایت، این نهاد را حامی و پشتیبان دولت در امور حل منازعات و اختلافات در تمامی عرصه‌ها دانست.

به گفته وی، شورای اخوت اسلامی هرات دارای پالیسی و پلان سه تا پنج ساله است که در آن قصد مقابله با فتن‌های تکفیری‌ها، اختلافات قومی و دیگر موانع وحدت را دارد.

این روحانی، شورای اخوت اسلامی را به عنوان نهادی غیر دولتی اما همکار با دولت معرفی کرد که متشکل از دَه‌ها نخبه شیعه و سنی می‌باشد.

آقای رضازاده بیان داشت که هم علمای دینی و هم هریک از مقامات دولتی که شعار وحدت را می‌دهند، می‌بایستی آن را در عمل به نمایش بگذارند.

او در پایان از دولت خواست تا از پتانسیل موجود در این نیروی بالقوه استفاده کند و از مشوره‌های مورد نیاز بهره بگیرد.

در همین حال داکتر نوراحمد حیدری، معاون مالی – اداری مقام ولایت هرات با قدردانی از این حرکت علمای دینی، شورای اخوت اسلامی را به عنوان نهادی توانا در عرصه‌های مختلف دانست.

او با تائید گفته‌های آقای رضازاده، بیان کرد که حالا وقت عمل به شعارهای وحدت است و می‌بایستی سطح اخوت و برادری را بالاتر برد.

آقای حیدری هرات را ولایتی همبسته و محلی برای برادری شیعه و سنی دانست و خاطرنشان کرد که باید این فضا وسیع‌تر شود.

وی همچنین از اعلان همکاری‌های فزاینده با شورای اخوت اسلامی هرات خبر داد که در آینده صورت خواهد گرفت.

او تاکید کرد که برای احترام به علمای دینی و استفاده از مشوره های آنان، در دفتر شورای اخوت اسلامی هرات حضور پیدا خواهد کرد.

در کنار این، معاون مقام ولایت هرات ماه محرم و دهه اول این ماه را زمانی مناسب برای تقویت وحدت اسلامی خواند و گفت که دولت هم برای برگزاری برنامه‌های مذهبی و تامین امنیت آن برنامه‌های مطلوبی را در نظر گرفته است.

گفتنی است که در پایان این دیدار، لوح یادبودی به نشان تقویت دوستی و همکاری میان دو طرف، از جانب سران شورای اخوت اسلامی به داکتر نوراحمد حیدری، هدیه داده شد.

در همین حال این اعضای شورای اخوت اسلامی هرات با عبدالرحمان عزیزی، معاون تعلیمات اسلامی ریاست معارف هرات هم دیدار داشتند.

در این دیدار تاکید شد که این نهاد مطرح دینی، با قوت تمام، پشتیبان برنامه‌های معارف و دانش پروری خواهد بود و مشوره‌های لازم را برای بهبود امور ارائه خواهد کرد.

آقای عزیزی هم در این گفتگو، شورای اخوت اسلامی هرات را نهادی پرتوان و با نیروی فراوان دانست که توانسته تا کنون تاثیرات مثبت فراوانی را بر جامعه مسلمان این ولایت بر جای بگذارد.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.