شهرداری کرایه املاکش را کم کند

شماری از غرفه‌ داران مواد خوراکه و پارکینگ داران وسایط نقلیه در هرات دست به اعتراض زده و خواهان عفو کرایه‌های شان از طرف شهرداری شدند.

قابل ذکر است این جایدادها مربوط دولت بوده و از طرف شهرداری برای آن عده از شهروندانی که خواهان فعالیت بودند به کرایه داده شده است.

عبدالقیوم رضایی، یکی از این معترضان در هرات به خبرگزاری وطن24 گفت: در زمان بحرانا کرونا غرفه‌ها و دوکان‌های شان از طرف دولت مسدود گردید و حالا بعد از چند روز باز کردن شهرداری این ولایت از آنها کرایه چند ماه گذشته را هم می‌خواهد.

به گفته او، شهرداری هرات به آنان هشدار داده اگر کرایه‌های شان را به همراه جریمه تحویل ندهند، دوکان‌ها و غرفه‌های شان را مسدود می‌کند.

وی بیان داشت آنان انتظار داشتند که دولت کرایه‌های چند ماه گذشته را به دلیل قرنطینه بودن ببخشد اما حالا اگر چنین کار را نمی‌کند حداقل نصف آن را ببخشد.

محمد اسلم یکی دیگر از این معترضان هم می‌‌‌‌گوید: باید دولت با آنان همکاری کند چون اکنون توان پرداخت کرایه چند ماه را با جریمه‌ها ندارند.

او از دولت خواست با غرفه داران و دوکانداران مراعات نموده و کرایه‌های ‌شان را ببخشد.

این معترضان هشدار می‌دهند اگر به خواست شان توجه صورت نگیرد به اعتراضان شان همچنان ادامه می‌دهند.

در همین حال غلام رسول عظیمی، سخنگوی شهرداری هرات می‌گوید: تارگتی که برای شهرداری این ولایت تعیین شده باید عواید خود را طبق برنامه از قبل آماده شده به دست آورد.

وی علاوه کرد شهرداری یک اداره عایداتی بوده و هیچ بودجه‌ای برای این اداره تخصیص داده نمی‌شود پس مکلف است که عواید خود را مطابق به قانون جمع آوری کند.

آقای عظیمی گفت بخشش کرایه‌ها از صلاحیت‌های شهرداری نبوده و باید مقامات مرکزی کشور تصمیم بگیرند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.