غور در روز های اخیر آسوده از جنگ است

مقامات ولایت غور حکایت از کاهش تحرکات طالبان بالای نیروهای امنیتی در روز های اخیر دارند.

معاون احمد عضو شورای ولایتی غور به خبرگزاری وطن24 گفت: “از دید من کم شدن تحرکات طالبان در روز های اخیر امیدواری بیشتر افراد این گروه را نسبت به پروسه صلح نشان می دهد”.

او می‌گوید به وضوح دیده می شود اکثر افراد طالبان که از زندان های دولت رها شده اند نسبت به ادامه جنگ و پیوستن دوباره به این جبهات ناراضی اند.

وی بیان می کند مردم افغانستان و خصوصا بیشتر افراد طالبان از جنگ و رفتن در سنگر های مبارزه خسته شده اند و خواهان برقراری صلح در کشور هستند.

این عضو شورای ولایتی تاکید می کند دولت مردان کشور و رهبران گروه طالبان نسبت به این مسایل توجه داشته باشند و از فرصت پیش آمده در راستای ایجاد تفاهم و برقراری صلح دایمی در کشور استفاده کنند.

با این حال معروف رامش سخنگوی پولیس غور می‌گوید: “تقریبا از یک هفته به این سو هیچ تحرکی از سوی طالبان بالای مواضع نیروهای امنیتی صورت نگرفته و این نشان دهنده مقاومت نیروهای امنیتی در مقابل طالبان است”.

او می گوید در این اواخر طالبان چندین حملات در بعضی ولسوالی های غور انجام دادند که توسط نیروهای امنیتی عقب رانده شده و با متقبل شدن تلفات سنگین از ساحه جنگ متواری شدند.

سخنگوی پولیس علاوه می کند طالبان در جنگ با دولت شکست خورده اند و اگر دوباره به حملات خود بالای دولت ادامه بدهند با مقاومت نیروهای امنیتی مواجه وعقب رانده خواهد شد.

تحرک طالبان در ولایت غور در حالی کاهش پیدا کرده که به دستور ریاست جمهوری کشور جهت نشان دادن حسن نیت دولت افغانستان برای شروع گفتگوهای بین افغانان نزدیک به چهار هزار تن از زندانیان این گروه از بند های دولت رها شده اند.

خوش بینی ها در بین مردم، برخی مقامات دولتی و طالبان بر این است که با کم شدن حملات طالبان و پایبندی تعهدات این گروه نسبت به پروسه صلح، مردم افغانستان به سوی صلح دایمی گام بردارند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.