درگیری شدید در 5 ولایت افغانستان/17 کشته و 18 زخمی از طالبان

وزارت امور داخله کشور از درگیری شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان مسلح در 5 ولایت کشور خبر داده و می‌گوید که در این درگیری‌ها تلفات سنگینی به دشمن وارد شده است.

وزارت امور داخله، امروز چهارشنبه (4 سرطان) با نشر خبرنامه‌ای گفته که طالبان بر چندین پوسته نیروهای امنیتی کشور در بخش‌های ولایت‌های خوست، فاریاب، دایکندی، تخار و پکتیا حملات تروریستی تهاجمی را سازماندهی کرده‌اند که این حملات آنان با واکنش شدید نیروهای امنیتی کشور مواجه شده و به شکست انجامیده است.

در خبرنامه آمده:”این درگیری‌ها در 24 ساعت گذشته، در ساحه “دومنده” ولسوالی موسی‌خیل ولایت خوست، قریه “آرضلیک” ولسوالی قیصار ولایت فاریاب، ساحه “سرتگاب” ولسوالی پاتو ولایت دایکندی، قریه‌های ” ایزنه، سیاه‌جر، پای شاف و سیاه دره” ولسوالی چاه آب ولایت تخار و ساحه “مچلغو” ولسوالی احمدآبا و ساحه “چینو” ولسوالی سید کرم ولایت پکتیا به وقوع پیوسته که در نتیجه آن، به‌شمول دو فرد کلیدی تروریستان طالب، 17 تروریست طالب کشته و 18 تروریست دیگر زخمی شده‌اند”.

خبرنامه افزوده:”با تاسف دراثر حملات طالبان در ولسوالی چاه آب ولایت تخار، دو فرد ملکی شهید و سه تن دیگر به‌شمول یک سرباز پولیس زخمی و در ولسوالی پاتو ولایت دایکندی یک کودک شهید و دو فردملکی دیگر زخمی شده‌اند”.

گروه طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.