برای مهاجران افغانستان تذکره الکترونیکی توزیع می‌شود

در نشست سکتورهای امنیتی، اداره احصائیه موظف شده تا زمینه ثبت مهاجران افغان و توزیع شناسنامه الکترونیکی فراهم کند.

شورای امنیت ملی با نشر اعلامیه ای گفت که روز گذشته (24 جوزا) نشست رهبری سکتور امنیتی روی وضعیت مهاجرین افغان را دایر و روی اقداماتی بحث کرده‌اند که چگونه زندگی افغان‌ها در خارج از کشور بهبود یابد.

در این نشست وزیر امور مهاجرین، رئیس اداره مرکزی احصائیه و معین وزارت امور خارجه نیز حضور داشته‌اند.

گفته شده، “در جلسه بعد از بحث‌های طولانی فیصله شد تا اداره احصائیه مرکزی مشترکاً با سایر ادارات ذیربط برای تمام افغان‌ها بخصوص افغان‌های که در کشورهای بیگانه زندگی می‌کنند و به تثبیت و مشکلات اسنادهای‌شان رو به رو هستند هر چه زودتر زمینه ثبت و راجستر توزیع تذکره الکترونیکی را طبق طرزالعمل منظور شده سال 1398 مساعد نماید.”

اعلامیه افزوده که اداره احصیائیه پروسه تثبیت اتباع افغان‌ها را در خارج از کشور تسریع بخشیده و برای حل مشکلاتی‌که در این مورد وجود دارد گام‌های اساسی برداشته خواهد شد.

بر اساس این تصمیم، هر اتباع افغان که در هر گوشه‌ای از جهان زندگی می‌کنند می‌توانند برای اخذ تذکره چهار مرحله آنلاین را تکمیل و برای بقیه دو مرحله که بیومتریک و اخذ تذکره می‌باشد به آدرس‌های که خارج از کشور تعین گردید است مراجعه کنند.

این در حالی است که روز گذشته نشست شورای امنیت ملی به رهبری رییس جمهور غنی نیز حادثه یزد ایران که در آن، شماری از مهاجران افغان در نتیجه تیر اندازی پولیس ایران بر موترحامل شان کشته و زخمی شدند را به بحث گرفته است.

این شورا پیشنهاد وزارت امور خارجی مبنی بر ارسال یک هیات بلند رتبه به ایران برای بررسی حادثه یزد و مشکلات مهاجران در ایران، موافقت کرد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.