اول نان را برسانید بعد قرنطینه کنید

اعضای نهاد مدنی بشردوستان در هرات به آنچه که ادعا دارند، حیف و میل شدن بودجه کمک شده برای مبارزه با کرونا است، دست به اعتراض زدند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، شکیب پردیس، مسئول شبکه مدنی بشردوستان در هرات می‌گوید: اسناد به اندازه کافی وجود دارد که نشان می‌دهد بودجه کمک شده برای این ولایت به هدف مبارزه با کرونا مصرف نشده و حیف و میل شده است.

وی بیان داشت مردم در این روزها با چالش‌های زیادی اقتصادی مواجه هستند ولی هیچ گونه همکاری از جانب اداره محلی هرات صورت نگرفته است.

مسئول نهاد مدنی بشردوستان در ادامه گفت: همه روزه اداره محلی حرف از قرنطینه می‌زند اما قادر به عملی کردن آن نیست و با شماری از شهروندان در داخل شهر سلیقوی برخورد می‌شود.

در همین حال نعیم محمدی، یک فعال مدنی دیگر می‌گوید: بودجه مناسبی، برای مبارزه با کرونا در این ولایت اختصاص داده شده اما با افراد نیازمند تاکنون همکاری صورت نگرفته است.

به گفته این معترضان کرونا پروژه‌ای برای کارمندان دولت شده و با گذشت هر روز مردم فقیر بیشتر تحت فشار اقتصادی قرار می‌گیرند.

آقای محمدی بیان داشت اطلاعات این نهاد نشان می‌دهد که تا کنون شمار زیادی از باشندگان ولسوالی‌های هرات اصلا از کرونا خبر ندارند.

با این حال جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می‌گوید: تا کنون برای 9 ولسوالی این ولایت که خطر شیوع بیشتر بوده، کمک‌های طبی به هدف مبارزه با کرونا صورت گرفته است.

سخنگوی والی هرات یادآور شد والی این ولایت به تمام کمیته‌هایی که مسئول خدمات رسانی هستند، هدایت لازم را داده تا کمک‌های صورت گرفته به صورت درست به نیازمندان توزیع کنند.

با افزایش شیوع ویروس کرونا در هرات در ابتدا بازرگانان دست بکار شدند و بانک غذا را برای کمک رسانی به نیازمندان ایجاد کردند.

وضع قرنطینه در هرات اقتصاد باشندگان این ولایت را فلج کرده و از همه مهم‌تر خانواده‌های فقیر را سخت به چالش کشیده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.