نکات صحی را جدی بگیرید و در خانه بمانید

رییس جمهور غنی در پیام تازه از شهروندان کشور خواسته که به رهنمودهای صحی وزارت صحت عامه گوش کرده و در خانه بمانند.

آقای غنی همچنین بار دیگر از طالبان خواست که به درخواست‌ سازمان ملل متحد، کشورهای منطقه و صدای برحق دولت و مردم افغانستان پاسخ مثبت داده، جنگ را قطع کرده و برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در کشور آتش‌بس کنند.

رییس جمهور با اشاره به این که شیوع ویروس کرونا، کشورهای پیشرفته جهان را با تهدید و چالش جدی مواجه کرده، گفت که حکومت افغانستان همزمان با اولین مورد مثبت، این “وبا” را جدی گرفت و در هر مرحله اقدامات عملی را انجام داد تا مردم قانع شوند که این وبا جدی و حقیقی است.

آقای غنی افزوده که هم اکنون در مرحله‌ای رسیده ایم که شاهد شیوع ویروس کرونا در ولایت‌ها، شهرها و ولسوالی‌ها استیم و با شیوع بیشتر این ویروس به فلاکت خواهیم رسید؛ بناً باید آمادگی کامل داشته‌ باشیم.

به گفته او، پس از نقطه فلاکت، به مرحله کاهش شیوع ویروس خواهیم رسید؛ اما در این مرحله باید تلاش شود تا زیان‌های ناشی از این وبا جبران شود.

او به مردم اطمینان داده که در چنین شرایط سخت، رهبری حکومت همه روزه با تمام سکتورها تماس‌های دوامدار دارد تا با تمامی امکانات بر علیه کرونا مبارزه درست صورت گیرد.

رییس جمهور گفته که حکومت فردا با جامعه جهانی خصوصاً با سازمان‌های کمک کننده بین‌المللی بحثی را اغاز می‌کند تا چگونه تعهدات قبلی مالی این نهادها و کشورها در مسیر مبارزه علیه کرونا تعدیل شود.

آقای غنی همچنین خطاب به کارمندان صحی گفته که آنان در جنگ علیه دشمن نامریی کرونا در خط مقدم هستند و دولت و مردم افغانستان از قهرمانی آنان قدردانی می‌کنند.

به گفته او، برای مصونیت و امتیازات پرسونل طبی و همکاران شان طرز العمل‌ها و لوایح به تصویب رسیده، که توسط ادارات مربوطه تطبیق خواهد شد.

او گفته که مراکز تجرید برای تداوی بیماران کوید 19 در سراسر کشور ایجاد می‌شود؛ زیرا تنها تجرید و قرنطین بر بنیاد نورم‌های سازمان صحی جهان راه درمان این بیماری است.

رییس جمهور با اشاره به رهنمودهای صحی متخصصان جهانی از مردم خواسته که در خانه بمانند، از هرگونه تجمعات و گشت و گذار بی‌جا خود داری کرده و هشدارهای وزارت صحت را جداً رعایت کنند.

آقای غنی برای حل مشکل بی‌کاری هم گفته که شرکت انکشاف ملی روند استخدام (40 هزار کارگر) را هفته گاشته آغاز کرده و این روند ادامه دارد.

او همچنین از مردم افغانستان خواسته که در شرایط سخت به مشکلات همسایه‌های شان توجه کنند.

این در حالی است که شماری مبتلایان به ویروس کرونا در کشور نزدیک به 800 نفر رسیده و هموارده از احتمال شیوع بشتر این ویروس در کشور هشدار داده می‌شود.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.