همه چیز برای اجرای پروژه تاپی حاضر است

سرپرست وزارت معادن و پترولیم در دیدار با رییس اجرایوی پروژه تاپی و سفیر ترکمنستان گفته که توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و امنیتی با کشورهای منطقه و جهان از اولویت‌های امارت اسلامی بوده و هیچ مانعی برای اجرای پروژه تاپی در ‎افغانستان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، دفتر مطبوعاتی وزارت معادن و پترولیم امارت اسلامی با نشر خبرنامه ای گفته که شیخ شهاب‌الدین دلاور، سرپرست این وزارت با رئیس اجرایوی پروژه تاپی و سفیر ‎ترکمنستان در کابل دیدار کرده است.

به گفته وزارت معادن در این دیدار در مورد پیش‌رفت‌های پروژه تاپی و دیگر موضوعات مهم گفتگو شده است.

شهاب الدین دلاور در این دیدار گفته است، توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و امنیتی با کشورهای منطقه و جهان از اولویت‌های امارت اسلامی بوده و هیچ مانعی برای اجرای پروژه تاپی در ‎افغانستان وجود ندارد.

همچنین در این دیدار به تشکیل گروه کاری به منظور هماهنگی همه‌جانبه این پروژه موافقت شد.

گفتنی است که طول مجموعی لوله گاز تاپی یک هزار و 814 کیلومتر است و این لوله گاز ترکمنستان را از طریق افغانستان به پاکستان و هند انتقال می‌دهد.

این لوله از ولایت‌های هرات، فراه، نیمروز، هلمند و کندهار می‌گذرد و هشت صد و شانزده کیلومتر از مجموع یک هزار و هشت صد و چهارده کیلومتر آن در خاک افغانستان کشیده می‌شود.

در افغانستان، لوله گاز تاپی در امتداد جاده شاهراه هرات – قندهار کشیده می‌شود و پس از آن از کویته و ملتان پاکستان می‌گذرد و در نهایت به شهر فزیلکا در هند می‌رسد.

 

منبع خبرگزاری وطن
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.